Verhalen

Een schutting maakt veel verschil

Een kale tuin zonder enige afscheiding. Zo weinig privacy voelt niet goed. Zeker niet als je op de begane grond slaapt. Zorgorganisatie Jij Bent Uniek, die ambulante hulp verleent, trof deze situatie aan bij een van haar cliënten in de gemeente Bronckhorst, een alleenstaande vrouw, statushouder, met haar zoon. Jij Bent Uniek riep vervolgens de hulp van Present in.

Present benaderde vervolgens enkele van haar flexvrijwilligers. Enkele sponsors namen de kosten voor het materiaal op zich en de vrijwilligers gingen aan de slag. Ook de zoon hielp een handje mee. Na een aantal uren klussen stond de schutting er. Voor de vrijwilligers een leuke concrete klus met fraai zichtbaar resultaat. Voor de alleenstaande mevrouw een wereld van verschil met veel meer privacy in haar huis en tuin. Ze is geweldig dankbaar dat onbekende vrijwilligers dit zomaar voor haar hebben gedaan. En de reactie van de hulpverlener: “Het was een hele fijne ervaring, een prettige ontmoeting tussen de vrijwilligers en hulpontvangers. Beste vrijwilligers, bedankt voor de inzet. Jullie zijn echt toppers. Fijn dat het op deze manier kon plaatsvinden”.

Ook zin om de handen uit de mouwen te steken?

Spreekt dit verhaal je aan? Lijkt het je ook leuk om samen met vrienden, collega’s of andere groep een kwetsbare dorpsgenoot te helpen met een praktische klus of sociaalproject? Neem dan contact op met Present en alles wordt voor je geregeld. De coördinator van Present Bronckhorst is Hilde Colenbrander, hilde.colenbrander@presentbronkhorst.nl of T 06 15136687. Of neem een kijkje op www.presentbronckhorst.nl.