Dik voor mekaar show

1 november 2021

Dik voor mekaar show

Goede baan, jong gezin, iedereen gezond en happy. Dik voor mekaar show dus.
En toch knaagt er wat. Wat doe ik eigenlijk voor mijn medemens die het zelf niet kan? Wat speelt er achter de voordeuren in mijn stad? Geen tijd, dat doen anderen wel, is het wel nodig, maak ik wel een verschil? Vragen die bij Peter door het hoofd gingen.

Een oproep vanuit Stichting Present maakt dat Peter actief wordt als projectbegeleider. In zijn tijd, wanneer het hem past en telkens een kort moment, zodat hij het kan combineren met zijn drukke baan en jonge gezin. Hij maakt het verschil.
Door groepen vrijwilligers te begeleiden en enthousiasmeren die een dag hun handen uit de mouwen steken bij een mede inwoner in Eindhoven die wel wat hulp kan gebruiken. Laminaat leggen, texen, verhuizen, klussen. Een voorbeeld van de vele klussen die nodig zijn.

We helpen mensen die vanwege financiën, gezondheid of gebrek aan netwerk niet meer weten hoe verder. De betrokken hupverlener meldt een inwoner bij Present aan en dan gaan onze vrijwilligers aan de slag.

‘Het geeft voldoening iets voor een ander te doen en de dankbaarheid te ervaren. Zo ben ik een keer een hele klus achternagelopen door de man die onze hulp ontving met een kan koffie. Nog een bakkie? Echt niet? Niet nog een theetje dan? Wat was die man blij en dankbaar en ik dus ook’  aldus Peter.

Ook aan de slag of meer weten: info@presenteindhoven.nl  of bel Els 06-36261524  of zie  https://stichting.stichtingpresent.nl/eindhoven/vacature-studentenbegeleider/