Present tijdens Corona

27 januari 2021

De vraag naar hulp van Present en haar vrijwilligers blijft ook in deze tijd bestaan en daar geven we graag gehoor aan. We volgen  de corona regels, want veiligheid staat voorop. Goed om te weten is dat dit ons ook gevraagd is: de gemeente wil dat wij doorgaan met onze inzet.

Inzet vrijwilligers
We richten ons op dit moment op hulpvragen waarvan de hulp niet uitgesteld kan worden, zoals verhuizingen en aanverwante klussen. Denk daarbij aan het bewoonbaar maken van een nieuwe woning door texen, vloer leggen, behangen en spullen afvoeren.

Dit zijn klussen die, met een goede planning,  prima in kleine groepjes met afstand gedaan kunnen worden. We kijken daar bij ook naar wie zich aanmelden en hoe vrijwilligers op een verantwoorde manier in te zetten. Zo zijn bijvoorbeeld gezinnen of mensen uit eenzelfde huishouden voor ons nu makkelijker inzetbaar.  Een mooie gezinsactiviteit in het weekend? Meld je aan ????

Aanmelden hulpvragen
Ook hulpvragen waar niet direct hulp geboden moet worden kunt u blijven melden. We staan te trappelen om deze weer op te pakken. Dat zal de komende tijd nog wel in kleine groepen zijn waarbij we natuurlijk rekening houden met de maatregelen.