Afronding traineeship Jong Present

2 juli 2024

Afgelopen jaar hadden we in totaal vier trainees die het MDT-basisprogramma Jong Present volgden. Danny en Esmeé hebben afgelopen jaar het operationeel team ondersteund bij het coördineren van de projecten. Lars en Daniël hebben zich ingezet als projectbegeleider. De trainees hebben hard gewerkt en veel kennis en vaardigheden opgedaan, ze hebben het maatschappelijk werkveld ontdekt, vele vrijwilligers, hulpverleners en bewoners gesproken en op die manier een schat aan werkervaring opgedaan.

De trainees volgen het programma Jong Present en geven op die manier vorm aan hun tweedejaars stage voor hun opleiding Social Work op Saxion Hogeschool. De evaluaties en eindgesprekken zijn geweest en we kunnen met blijdschap melden dat Danny en Daniël hun stage gehaald hebben. Lars en Esmeé zijn halverwege het jaar allebei gestopt met hun opleiding Social Work. Lars gaat een andere studie bij Saxion volgen en Esmeé blijft als projectcoördinator bij Present.

We sloten het traineeship af met een gezamenlijke lunch en natuurlijk kreeg iedereen het certificaat Maatschappelijke Diensttijd uitgereikt.

Wil je meer weten over ons jongerenprogramma Jong Present? Check onze website voor meer info en zie ook onze vacature!