Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Mixen met statushouders

Doneren

Het werk van Present groeit. Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Enschede naar elkaar om gaan zien? Steun Present Enschede met een gift.

MEER projecten >>

MEER NIEUWS >>

'Alles zat mee die middag! Het weer was perfect. De ontvangst aller aardigst. De mensen vonden de pannenkoeken heerlijk. Maar wat ons het meest opviel was dat de sfeer goed was en er zorgzaamheid voor elkaar was', vertelt een van de groepsleden van de Protestantse Gemeente Enschede - Ontmoetingskerk.
Op tonnen hebben ze buiten pannenkoeken gebakken voor de bewoners van Huis en Haard van het Leger des Heils Ex-daklozen worden hier opgevangen en geholpen om hun leven weer op te pakken.
Iedereen heeft genoten van de gezelligheid en van de heerlijke pannenkoeken, die gemaakt waren met verse melk van de eigen koeien van de groepsleden.
... Lee meerSee Less

2 days ago

Op de foto genieten ze even van de zon en de welverdiende rust, deze drie studenten van Hogeschool Saxion, maar de rest van de dag hebben ze hard gebikkeld. Ze hebben geschilderd en gesausd bij een mevrouw die begeleid wordt door Aveleijn. Ze voelde zich niet prettig in haar huis en kon het zelf niet voor elkaar krijgen om het op te knappen. Financiële middelen en mensen in haar netwerk om het voor haar te doen had ze ook niet. Deze groep was dus meer dan welkom. Het resultaat is prachtig, goed gedaan! ... Lee meerSee Less

3 days ago

'We vinden het geweldig dat er jongeren bereid zijn om zoiets voor iemand anders te doen', zei de hulpverlener van LivioZorg na afloop van dit project!
Veel studentenverenigingen doen 's avonds een project. Bij Present vinden we het belangrijk dat een project past in jouw agenda, dus hebben we voor deze studenten van RSK Enschede een project georganiseerd op dinsdagavond. Ze hebben schoongemaakt bij een meneer die begeleid wordt door LivioZorg. Zie hier het resultaat, geweldig gedaan!
... Lee meerSee Less

3 days ago

We vinden het geweldig dat er jongeren bereid zijn om zoiets voor iemand anders te doen, zei de hulpverlener van LivioZorg na afloop van dit project!
Veel studentenverenigingen doen s avonds een project. Bij Present vinden we het belangrijk dat een project past in jouw agenda, dus hebben we voor deze studenten van RSK Enschede een project georganiseerd op dinsdagavond. Ze hebben schoongemaakt bij een meneer die begeleid wordt door LivioZorg. Zie hier het resultaat, geweldig gedaan!
En het mooiste: aan het einde van het project gingen de lamellen weer open, waar ze eerst altijd dicht bleven. Een nieuwe start voor deze dankbare meneer.Image attachmentImage attachment
Load more

Vrijwilliger: "Het was erg om te horen wat deze mijnheer allemaal doormaakt en doorgemaakt heeft. Op deze manier iets positiefs voor hem te doen, geeft een goed en voldaan gevoel!"