Aanmelden:

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

Meld je groep hier aan.

aanmelden ALS GROEP

Ben jij een professional (hulpverlener) en wil jij in aanmerking komen voor een groep vrijwilligers?

Lees hier meer.

aanmelden hulpvraag

Voor bedrijven

Kijk jij ook verder dan de winstcijfers? Vind je maatschappelijk verantwoord ondernemen belangrijk? Present Enschede helpt bedrijven meer te betekenen voor Enschede en omgeving.

Doneren

Het werk van Present groeit. Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Enschede naar elkaar om gaan zien? Steun Present Enschede met een gift.

MEER projecten >>

Partners en Sponsoren

MEER NIEUWS >>

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Vrijwilligers Frits en Klaas hebben de afgelopen dagen in toerbeurt een grote tuin flink teruggesnoeid. Omdat de bewoonster aan het revalideren is, kan ze haar tuin met geen mogelijkheid in toom houden. Hij was dan ook flink volgroeid met onkruid en stekelige braamstruiken. Met z'n tweeën hebben Klaas en Frits de hele tuin aangepakt, zodat mevrouw het straks zelf weer kan bijhouden. 💪🏻
.
#tuinieren #snoeien #tuinafval #vrijwilligers #vrijwilligerswerk
#Hartvoordestad #enschede #present #ikbenpresent

11 hours ago

Comment on Facebook

Wat een toppers zeg!

Bravo, weer iemand blij gemaakt 👍👍

top jongens. ziet er goed uit. 👍

De mensen in de zorginstellingen en dagbestedingen hebben het moeilijk in deze tijd. Veel instellingen moeten de deuren dichthouden voor bezoekers. Toch hebben we een manier gevonden waarop vrijwilligers zich hier coronaproof en in groepsverbamd in kunnen zetten: raamtekeningen maken! De bewoners aan de ene kant van het raam en de groep vrijwilligers (maximaal 4) aan de andere kant. Een grappige, veilige en creatieve ontmoeting. Doe je mee? Zoek dan drie vrienden bij elkaar en geef je op! Info@presentenschede.nl.

#raamtekening #vrijwilligerswerk #watkanwel #mogelijkheden #omziennaarelkaar #lichtpuntje #present #enschede #ikbenpresent

13 hours ago

Al enkele jaren is het bedrijf Ecare gouden partner van Present Enschede. Onderdeel van dit partnerschap is dat Present vier projecten voor de werknemers organiseert. Dit jaar gooide Covid-19 echter roet in het eten. Ecare komt veel in aanraking met ouderen, daarom was het in verband met de veiligheid niet mogelijk om de werknemers mee te laten doen met projecten.

Gelukkig werd een creatieve oplossing gevonden: Ecare sponsort dit jaar vier projecten die door de vaste vrijwilligers (flexers) van Present werden uitgevoerd bij oudere stadsgenoten.

Present bedankt Ecare van harte voor het mogelijk maken van deze projecten!
stichtingpresent.nl/enschede/nieuws/gouden-partner-ecare-sponsort-vier-present-projecten/

#partner #partnerschap #MVO #maatschappelijkbetrokken #samenwerking #samenleving #vrijwilligers #present #enschede #ikbenpresent

3 days ago

Present bedankt Ecare van harte voor het mogelijk maken van deze projecten!

#partner #partnerschap #mvo #maatschappelijkbetrokken #samenwerking #samenleving #vrijwilligers #present #enschede #ikbenpresent
Load more

Vrijwilliger: "Het was erg om te horen wat deze mijnheer allemaal doormaakt en doorgemaakt heeft. Op deze manier iets positiefs voor hem te doen, geeft een goed en voldaan gevoel!"