Aanmelden:

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

Meld je groep hier aan.

aanmelden ALS GROEP

Ben jij een professional (hulpverlener) en wil jij in aanmerking komen voor een groep vrijwilligers?

Lees hier meer.

aanmelden hulpvraag

Voor bedrijven

Kijk jij ook verder dan de winstcijfers? Vind je maatschappelijk verantwoord ondernemen belangrijk? Present Enschede helpt bedrijven meer te betekenen voor Enschede en omgeving.

Doneren

Het werk van Present groeit. Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Enschede naar elkaar om gaan zien? Steun Present Enschede met een gift.

MEER projecten >>

Partners en Sponsoren

MEER NIEUWS >>

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Hoe ziet een traineeship van Jong Present eruit?
Omdat we het leuk en belangrijk vinden om onze trainees te leren kennen, echt te leren kennen, hebben we vooraf graag een gesprek. Hierbij ontdekken we de
praktische zaken zoals hoeveel tijd je per week hebt en welke dagen je gaat werken. Maar ook gaan we bekijken of je al doelen en talenten hebt die je wilt
leren of verder wil ontwikkelen.

Trainee Eva koos ervoor om drie ochtenden per week aan de slag te gaan voor Present. Ze heeft geholpen om onze LichtpuntjesActie in de maand december op te zetten en hielp bij het maken van de matches tussen vrijwilligers en ontvangers.

Heb je bepaalde verwachtingen of doelen of juist helemaal niet? Dat is allemaal
prima. We kijken samen verder en zien hoe het loopt. We gaan ons best doen om
jou een topervaring te geven.

Goed om te noemen is dat we op dit moment (ook tijdens lockdown) wel gewoon 'live' begeleiden. Digitaal is natuurlijk ook mogelijk. Maar onze huidige trainees Eva en Kallisty hebben aangegeven dat ze het juist in deze tijd van digitale lessen en colleges erg fijn vinden om persoonlijk contact te hebben. Dus daar geven we natuurlijk graag gehoor aan.

22 hours ago

Hoe ziet een traineeship van Jong Present eruit?
leren of verder wil ontwikkelen.

Heb je bepaalde verwachtingen of doelen of juist helemaal niet? Dat is allemaal
prima. We kijken samen verder en zien hoe het loopt. We gaan ons best doen om
jou een topervaring te geven.

Goed om te noemen is dat we op dit moment (ook tijdens lockdown) wel gewoon live begeleiden. Digitaal is natuurlijk ook mogelijk. Maar onze huidige trainees Eva en Kallisty hebben aangegeven dat ze het juist in deze tijd van digitale lessen en colleges erg fijn vinden om persoonlijk contact te hebben. Dus daar geven we natuurlijk graag gehoor aan.Image attachment

Vandaag is het Blue Monday, waarvan 'ze' zeggen dat het de meest deprimerende dag van het jaar is. Helaas kampen er veel mensen het hele jaar door met een depressie. Voor deze mensen staan we als organisatie graag klaar. Niet alleen vandaag, maar iedere dag van 2021. Zonder vrijwilligers kan Present niet bestaan. Doe mee met Present, want samen kunnen we Enschede mooier maken!

#present #bluemonday #nietalleen #mensenmakennederland #eenkleingebaar #enschede

2 days ago

Vandaag is het Blue Monday, waarvan ze zeggen dat het de meest deprimerende dag van het jaar is. Helaas kampen er veel mensen het hele jaar door met een depressie. Voor deze mensen staan we als organisatie graag klaar. Niet alleen vandaag, maar iedere dag van 2021. Zonder vrijwilligers kan Present niet bestaan. Doe mee met Present, want samen kunnen we Enschede mooier maken!

#Present #Bluemonday #nietalleen #mensenmakennederland #eenkleingebaar #enschede

❤️ Wat een blije gezichten bij de cliënten van Aveleijn!
Gisteren hebben vrijwilligers Mariska en Eva samen met hen prachtige raamtekeningen gemaakt. Voor deze doelgroep is de lockdown erg ingrijpend en is een gezellige en creatieve ontmoeting een welkom momentje van ontspanning. Zowel de cliënten als de vrijwilligers hebben genoten van deze momenten en het resultaat is prachtig!

✍️ Raamtekenen maken is een veilige, grappige en hartverwarmende manier om contact te hebben. Geschikt voor tweetallen en gezinnen. Meedoen? Meld je aan via onze website stichtingpresent.nl/enschede/formulier-aanmelden-groep/

#ontmoeting #tekenen #raamtekening #creatief #gehandicaptenzorg #vrijwilligerswerk #present #enschede #ikbenpresent

3 days ago

Comment on Facebook

Super leuk❤❤

Corlien van der Meulen

Load more

Vrijwilliger: "Het was erg om te horen wat deze mijnheer allemaal doormaakt en doorgemaakt heeft. Op deze manier iets positiefs voor hem te doen, geeft een goed en voldaan gevoel!"