Aanmelden:

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

Meld je groep hier aan.

ik wil helpen

Ben jij een professional (hulpverlener) en wil jij in aanmerking komen voor een groep vrijwilligers?

Lees hier meer.

aanmelden hulpvraag

Present met mijn bedrijf

Present Enschede faciliteert Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) voor jouw bedrijf. Teambuilding en tegelijkertijd iets terug doen voor Enschede!

MVO met mijn bedrijf

Het werk van Present groeit!
Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Enschede naar elkaar om gaan zien?
Steun Present Enschede met een gift.

MEER projecten >>

Partners en Sponsoren

MEER NIEUWS >>

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Vier studenten van Navigators Studentenvereniging Enschede hebben een spelletjesavond gedaan bij de Noodopvang op Vliegveld Twente. Ze hadden zelf het spelletje Uno meegenomen en dat was een gouden greep. Al snel waren er een aantal bewoners die mee wilden doen en door middel van het doen van een spelletje ontstond gelijk verbinding. Toen de djembé's tevoorschijn werden gehaald zat de sfeer er natuurlijk gelijk helemaal goed in. Voor de kinderen waren er kleurplaten, zodat ze zich niet hoefden te vervelen. De bewoners waren erg blij met deze afwisseling van hun dag en het contact daar ze hiermee kregen. Bedankt voor jullie tijd en enthousiasme, toppers van NSE!

I.s.m. Centraal Orgaan opvang asielzoekers M-Pact

#verbinding #vrijwilligers #samen #spel #vluchtelingen #helpen #studenten #present #enschede #presentvoorelkaar

1 day ago
Vier studenten van Navigators Studentenvereniging Enschede  hebben een spelletjesavond gedaan bij de Noodopvang op Vliegveld Twente. Ze hadden zelf het spelletje Uno meegenomen en dat was een gouden greep. Al snel waren er een aantal bewoners die mee wilden doen en door middel van het doen van een spelletje ontstond gelijk verbinding. Toen de djembés tevoorschijn werden gehaald zat de sfeer er natuurlijk gelijk helemaal goed in. Voor de kinderen waren er kleurplaten, zodat ze zich niet hoefden te vervelen. De bewoners waren erg blij met deze afwisseling van hun dag en het contact daar ze hiermee kregen. Bedankt voor jullie tijd en enthousiasme, toppers van NSE!

I.s.m. Centraal Orgaan opvang asielzoekers M-Pact

7 days ago

Comment on Facebook

Prachtige foto passend bij jullie!

Leuke foto 👍

Flexers Jan, Gerdien, Marian, Mieke en Ahmad (niet op de foto) hebben gisteren de overwoekerde tuin opgeknapt samen met de bewoner. Vanwege gezondheidsklachten en het ontbreken van een netwerk om te helpen lukt het hem niet om de tuin netjes te krijgen. De bewoner werkte keihard mee met de vrijwilligers, waardoor de groep nog enthousiaster werd dan ze al waren.

De hulpverlener van het Leger des Heils regio Oost vertelt achteraf:
'Meneer is erg blij met de mooie tuin en het is voor hem nu ook makkelijker om het zelf bij te houden. Dit is een positieve boost geweest voor hem en geeft hem goede energie. Super dat jullie dit soort projecten verzorgen. Daarnaast is er ook keihard gewerkt en was het geloof ik ook wel gezellig.'

#vrijwilligerswerk #tuinieren #makeover #helpen #samenwerking #present #enschede #presentvoorelkaar

7 days ago

Comment on Facebook

Geweldig werk verricht Present 👍👍👍👍

Load more

Vrijwilliger: "Het was erg om te horen wat deze mijnheer allemaal doormaakt en doorgemaakt heeft. Op deze manier iets positiefs voor hem te doen, geeft een goed en voldaan gevoel!"