Elmer Burke op bezoek in Enschede

17 oktober 2023

Op 17 oktober bezocht Elmer Burke, programmadirecteur voor Maatschappelijke DienstTijd (MDT) vanuit het ministerie van OCW. Als eindverantwoordelijke voor alle MDT projecten in Nederland wilde hij graag zien hoe we hier bij Stichting Present invulling geven. Dit doen wij met ons programma Jong Present, waarbij Jongeren tot 28 jaar zich bij Present inzetten en zo de blik op de wereld kunnen verbreden.

Elmer nam een kijkje bij de jongeren van Het Stedelijk Diekman, die aan de slag waren bij Kinderboerderij Het Wooldrik. Bij een kop koffie werd er eerst kennisgemaakt. De leerlingen vertelden wat ze vonden van de projecten die ze deden via Present, maar ook over hun hobby’s en ze vroegen hoe de werkdag van Elmer eruit zag. Daarna was het tijd om aan de slag te gaan, waarbij de leerlingen natuurlijk het goede voorbeeld gaven.

Tijdens de lunch kon Elmer kennismaken met onze kantoortrainees Esmeé en Danny en werd verder doorgesproken over de invulling van MDT op landelijk, regionaal en lokaal niveau.

Foto’s: Chantal van der Burgt