Projectenmarathon – 15 jaar Present!

26 maart 2021

Dit jaar vieren we onze 15e Present-verjaardag

Hoe kunnen we dat beter vieren dan door een Presentje (= cadeau) te schenken aan de stad Enschede? Daarom organiseren we vanaf 29 mei een Projectenmarathon. Hierbij gaan gedurende 15 dagen kleine groepjes vrijwilligers (coronaproof) aan de slag om een tuin op te knappen, een woning op te ruimen en mooie ontmoetingen te hebben met een kwetsbare stadsgenoot.

Gelijk aanmelden? Via onderstaande knop kun je een datum en activiteit kiezen en je aanmelden als individu of als groep. Als je je als individu aanmeldt, word je door ons ingedeeld.

Aanmelden Projectenmarathon

Waarom een Projectenmarathon?

We hebben allemaal te dealen met de beperkende maatregelen tijdens de nu geldende lockdown. Voor mensen die al in een kwetsbare situatie zitten en die hulpverlening krijgen, komt deze crisis dubbel zo hard aan. Er is veel eenzaamheid en gezinnen staan onder druk. In de afgelopen periode hebben we maar mondjesmaat projecten uit kunnen voeren, maar de hulpvragen zijn wel binnen blijven stromen.

Tijd dus om de handen uit de mouwen te steken

… en deze mensen een nieuwe start en warme aandacht te geven! Vrijwilligers gaan in kleine groepjes aan de slag om een dag of een dagdeel te helpen op deze adressen. Hoe meer mensen er meedoen, hoe meer mensen we kunnen helpen.

Wees Present voor Enschede

Meedoen met deze projectenmarathon is heel eenvoudig. Je kunt meedoen met je eigen groep of individueel op de dag die jou het best uitkomt.

Naast meedoen, kun je er ook voor kiezen om je in te schrijven voor onze sponsoractie, die we voor deze Marathon hebben georganiseerd. Als je meedoet krijg je je eigen actiepagina, die je kunt delen met je vrienden, familie, collega’s enz. om je te laten sponsoren. Op die manier help je dubbel: een stadsgenoot krijgt een nieuwe start en je haalt een bedrag op voor Present Enschede, waarmee je ons werk in de stad ondersteunt.

Aanmelden Sponsoractie

Aanmelden Projectenmarathon

Doneren

We willen zoveel mogelijk vrijwilligers in actie zetten om zoveel mogelijk Enschedeërs te helpen. Dus geef jezelf cadeau en wees Present!