Ton Koopman nieuw in bestuur

22 april 2020

We zijn verheugd om Ton Koopman te kunnen verwelkomen in het bestuur van Stichting Present Enschede.

Ton draait al bijna een jaar mee als projectbegeleider bij Present. Dat blijft hij ook doen, omdat hij het leuk vindt om het uitvoerende met het bestuurswerk te combineren. Daarvoor kenden we hem al als contactpersoon bij de Voedselbank, waar hij vele jaren deel heeft uitgemaakt van het bestuur.

In Ton vinden we een enthousiaste, betrokken bestuurder die graag lijnen uitzet naar de toekomst.

Hij stelt zich hieronder voor:

Ik ben Ton Koopman, vanaf 15 april bestuurslid van de Stichting Present Enschede. Ik ben 69 jaar, 46 jaar getrouwd met Marion. Heb twee kinderen en twee kleinkinderen. Ik ben geboren (Almelo) en deels getogen Tukker (Enschede/Groningen). Mijn opleiding heb ik genoten op het Jacobuscollege(nu Bonhoeffer) en HEAO Enschede (nu Saxion). Na mijn loopbaan in het bedrijfsleven, waar in de accountancy, bouw en dagbladuitgeverij heb gewerkt en waardoor ik 25 jaar in de regio Groningen heb gewoond, kwam ik terug in Enschede en ben 7 jaar bij de Voedselbank Enschede-Haaksbergen vrijwilligers en bestuurslid geweest. Heel veel tijd in gestopt en met heel veel plezier gewerkt.

In het voorjaar van 2019 vond ik het tijd voor nieuw en iets minder tijdrovend werk. Present kwam op mijn pad. Ik kende de organisatie en een aantal mensen al via de Voedselbank. Daar werd en wordt graag gebruik gemaakt van passende matches, waardoor ik vele groepen heb mogen ontvangen om werk te doen, waar de regulier groep vrijwilligers niet aan toe komt. Ook op dit moment doen flexvrijwilligers soms dagelijks een klus om de Voedselbank tijdens de Coronacrisis uit de brand te helpen. Projectbegeleiders pakken deze klussen aan en begeleiden. Dat leek mij mooi werk. Daarnaast kan ik het ook niet laten mij in te zetten het terrein van beleid en bestuur. Daarom was ik blij met de mogelijkheid die mij geboden wordt om zitting te nemen in het bestuur.

Ik hoop mijn ervaring en mogelijkheden in te mogen zetten voor deze mooie organisatie, die zo passend de verbinding zoekt tussen hulpvragen en hulpaanbod. Present al een beetje kennend, komt dit helemaal goed.