Wethouder Kampman neemt manifest ‘Iedereen kan Present zijn’ in ontvangst

21 juni 2022

Tijdens een gemoedelijke bijeenkomst op het Stadhuis heeft Wethouder Kampman op maandag 20 juni het manifest ‘Iedereen kan Present zijn’ in ontvangst genomen. Team en bestuur van Present Enschede waren aanwezig, alsmede een aantal samenwerkingspartners uit diverse werkgebieden.

Met dit manifest vraagt de stichting aandacht voor het geven en ontvangen van hulp. Iedereen heeft wel wat te bieden én iedereen heeft wel eens hulp nodig. Toch bestaan er volgens Leonie Verloop van Present Enschede soms nog vooroordelen over het geven en ontvangen van hulp. “We zien dat veel mensen graag iets willen doen voor een ander, maar vaak het gevoel hebben dat je alleen kunt helpen als je overvloed aan tijd hebt of nog goed ter been bent. Terwijl we bij Present steeds weer zien dat iedereen wel iets kan doen juist door iets kleins zoals een kopje koffie drinken met iemand. Tegelijkertijd denken veel mensen (on)bewust dat zij de enige zijn die hulp nodig hebben en ervaren hierdoor schroom om hulp te vragen. Maar we zien dat we allemaal wel eens hulp nodig hebben. Het is juist heel sterk om daarom ook te vragen.”

Wethouder Arjan Kampman gaf gisteren in een korte speech aan dat hij het werk van Stichting Present en haar partners erg waardeert. “Present bevindt zich in de haarvaten van de samenleving, daar waar de hulp écht nodig is. Dit soort organisaties hebben we nodig in Enschede en daarom neem ik met veel plezier en waardering dit manifest in ontvangst.”

Het manifest is namens Present en een elftal samenwerkingspartners ondertekend. Dit zijn SVEN Incluzio Uitvoering, Zorggroep Manna, Leger des Heils, Domijn, De Woonplaats, Ons Huis, Ontmoetingskerk, Xsens/Movella, Ecare, Landgoed Ontmoet en Ten Cate Human Help Foundation. Stichting Present Enschede is erg dankbaar met de steun die ze heeft dankzij deze – en vele andere! – samenwerkingspartners ontvangt. Dit netwerk maakt Present-zijn in Enschede mogelijk!

[sb-custom-gallery]