Verhalen

Actie Vakantietas succesvol verlopen

In juli stelde de Ontmoetingskerk (Varviksingel) 50 vakantietasjes beschikbaar om uit te delen aan gezinnen met kinderen. Met de actie wilden de kerkleden gezinnen bereiken die wel een hart onder de riem kunnen gebruiken. Present organiseerde de Actie Vakantietas, waarbij hulpverleners gezinnen op konden geven.

De Ontmoetingskerk zamelde bij haar kerkleden geld en spullen in, waarmee de tassen gevuld konden worden met speelgoed, boekjes, maar ook een dagje naar de Waarbeek en ijsbonnen van Van der Poel. Met veel liefde, zorg én plezier werden de tassen gevuld door vrijwilligers van de Ontmoetingskerk, zodat ze op 25 juli konden worden uitgedeeld.

We vroegen de betrokken hulpverleners wat de kinderen van de tassen vonden:

• Ze waren heel erg blij. Een van de moeders werd er zelfs emotioneel van.’
  • ‘De kinderen waren erg blij met de inhoud. Jullie zijn toppers!’
  • ‘Je had de verbaasde en blije gezichten van de kinderen van dichtbij moeten zien, dit is niet met woorden te beschrijven. Een heel gaaf initiatief, echt boven verwachting!’

Initiatiefnemers en gemeenteleden van de Ontmoetingskerk: heel hartelijk bedankt voor jullie gulle giften en het organiseren van deze mooie actie!