Verhalen

Medewerkers Aveleijn zijn Present

Twee groepen collega’s van Aveleijn wilden graag zelf ervaren hoe het is om als vrijwilliger te worden ingeschakeld bij een hulpvraag. Zelf werken zij ook veel met vrijwilligers, dus deze keer waren de rollen omgedraaid.

De eerste groep ging aan de slag met een praktisch project: een alleenwonende dame, die begeleiding krijgt van een hulpverlener van Mediant, had hulp nodig met het opschonen van haar tuin. Het lukt haar zelf niet, en de hulp van deze collega’s kwam dan ook als geroepen. Ze hebben in een paar uur tijd de tuin enorm opgeknapt. De bewoner zelf vond het heerlijk om kennis te maken met deze enthousiaste groep, die haar zo enorm uit de brand heeft geholpen!

De tweede groep heeft een wandeling gemaakt en spelletjes gedaan met bewoners van het Geert de Leeuwhuis, een locatie van InteraktContour voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Zowel de bewoners als de collega’s hebben enorm genoten van de activiteiten en het leuke contact!

Foto’s: Luuk Vosslamber