Verhalen

Movella in beweging voor Frank

Enschede is Present

Frank (niet zijn echte naam) woont in Enschede en heeft een moeilijke periode achter de rug. Hij wordt begeleid door een enorm betrokken hulpverlener van RIBW. Deze organisatie ondersteunt mensen die in een kwetsbare situatie zitten, zoals Frank. Mede door hun deze begeleiding en hulp is Frank bezig om uit het dal te klimmen en gaat het gelukkig een heel stuk beter met hem. Echter, doordat hij zo volop bezig was met zijn eigen proces, had hij geen oog voor zijn tuin, die hierdoor steeds meer verwaarloosde. Het kwam op het punt dat hij het zelf niet meer kon overzien. In zo’n geval kan een hulpverlener de hulp van Stichting Present inroepen.

Stichting Present bemiddelt voor groepen vrijwilligers, die zich een dag of een dagdeel willen inzetten om te helpen met het opknappen van een woning of tuin. Deze vrijwilligers zijn afkomstig uit bedrijven, studentenverenigingen, kerken, vriendengroepen enz. Ze zetten zich éénmalig praktisch in om de bestaande hulpverlening te ondersteunen en een Enschedeër te helpen om een nieuwe start te maken. Na afloop van de inzet begeleidt de hulpverlener de bewoner verder, maar dan wel vanuit een heel nieuwe situatie.

Vandaag komen de collega’s van het bedrijf Movella Industries in actie voor Frank, om hem te helpen met een nieuw begin. Movella is een bedrijf dat geavanceerde bewegingsoplossingen ontwikkelt en produceert. Dit doen ze voor diverse toepassingen in de gezondheidszorg, sport, gaming en industrie. Als bedrijfspartner van Present komen ze al jarenlang ook zelf letterlijk in beweging om mensen in Enschede te helpen. In één middag hebben de collega’s Franks tuin gesnoeid, schoongespoten en ze hebben een aantal leuke voorjaarsbloeiers geplant. Wat een verschil! Frank kan weer genieten van zijn tuin en het nu zelf veel makkelijker bijhouden. Dat geeft rust.

Foto’s: Chantal van der Burgt