Verhalen

Ontmoetingskerk present tijdens Veranderdagen

Op vrijdag 22 maart en zaterdag 23 maart hebben in totaal 18 leden van de PGE-Ontmoetingskerk zich ingezet bij een praktisch en sociaal project. Ze hebben een bewoner geholpen om zijn tuin weer onder controle te krijgen. Iets wat hij zelf niet voor elkaar kreeg, maar wat wel hard nodig was. Met veel energie en de nodige gereedschappen hebben de vrijwilligers, in samenwerking met woningcorporatie Ons Huis de tuin flink teruggesnoeid, zodat de bewoner het nu zelf veel beter bij kan houden.

Op zaterdag heeft een tweede groep ondersteuning geboden bij Geert De Leeuw, een woonlocatie van InteraktContour voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Samen met de bewoners hebben ze een gewandeld, spelletjes gedaan, koffie gedronken en op die manier een heerlijke en ontspannen ontmoeting gehad.

Deze projecten vinden plaats in het kader van de Veranderdagen, tijdens de 40-dagentijd voorafgaand aan Pasen. Dit is een periode van bezinning, maar ook van omkijken naar elkaar. De kerkleden helpen andere mensen met het maken van een positieve verandering, maar vaak merk je dat je tijdens (of na) een Presentproject zélf ook anders naar huis gaat.

Foto’s: Tonnie Nieuwenhuizen.

Vrijdag 22 maart