Verhalen

Oprichters Present Enschede knappen tuin op

Een groep kerkleden van de Gereformeerde Kerk Enschede Noord hebben afgelopen zaterdag de handen uit de mouwen gestoken om de tuin van Kees* op te knappen. Door omstandigheden was de tuin behoorlijk verwilderd en daarnaast stond er afval in. Kees heeft zelf heeft echter geen netwerk en mogelijkheden om de tuin op te knappen en het afval af te voeren. Hij zat er behoorlijk mee in zijn maag. Gelukkig was deze enthousiaste groep bereid om een aantal uur de handen uit de mouwen te steken om hem hiermee te helpen.

Op deze zonnige zaterdagochtend werd vol energie de brandnetels uit de grond getrokken, oude fietsen verzameld en het aanhangertje volgeladen met spullen die naar de stort konden. Rond het middaguur was de tuin schoon, aangeveegd en was er weer ruimte om buiten lekker van het zonnetje te genieten. Een van de groepsleden zegt achteraf: ‘Wat is het bevredigend om zo’n tuin op te knappen, met direct resultaat! En het is ook nog erg gezellig!’

Leuk weetje: Bij dit project deden twee oprichters van Present Enschede mee, Piet Scheer en Hans Nuis. Zij zijn beide kerkleden van de GKV Noord en het is prachtig om te zien dat zij na 17 jaar nog steeds een warm hart hebben voor het werk van Stichting Present!

Stichting Present is opgericht in 2006 en organiseert en begeleidt jaarlijks zo’n 200 projectdagen, waarbij vrijwilligers zich een dag inzetten voor mensen die te maken hebben met ziekte, armoede en eenzaamheid. Via Present doen jaarlijks zo’n 1300 keer mensen mee aan een vrijwilligersactie. Present wil omzien naar elkaar steeds gewoner maken en gelooft dat iedereen in Enschede ‘present’ kan zijn!

*Kees is niet zijn echte naam

Foto’s Luuk Vosslamber