Verhalen

Present bij de Bewonersdag ’t Varvik

Op woensdag 28 Juli organiseerde woningcorporatie Ons Huis in samenwerking met meerdere partners, een bewonersdag voor de wijk ’t Varvik. Deze dag stond in het teken van participatie, waarbij bewoners actief werden betrokken bij het verbeteren van hun eigen leefomgeving.

Dankzij de inzet van vrijwilligers zijn bewoners van maar liefst 98 van de 122 woningen bezocht en verblijden met een energietasje. Medewerkers van Ons Huis hebben diverse voortuinen onder handen genomen. Dankzij de inzet van Stichting Present zijn er meerdere achtertuinen van huurders volledig opgeknapt. Deze huurders zijn zelf niet meer in staat de tuin te onderhouden. Aangestoken door al deze bedrijvigheid gingen meerdere mensen in de wijk ook zelf aan het werk in hun eigen tuin!

’s Middags waren er springkussens aanwezig voor de kinderen uit de wijk en voor oudere bewoners werden er ook diverse activiteiten georganiseerd. Onder het genot van een hapje en een kopje koffie was er de mogelijkheid om contact te leggen met elkaar.

Kortom, een nuttige en gezellige dag vol met actie en ontmoeting!

Foto’s: Tonnie Nieuwenhuizen