Verhalen

Sociaal Tuinieren Festival in de Geraniumstraat

Afgelopen week organiseerden we bij Stichting Present Enschede weer een Sociaal Tuinieren Festival. In twee dagen hebben ruim 30 vrijwilligers samen met bewoners van de Geraniumstraat de handen uit de mouwen om in totaal negen tuinen op te knappen. Vier andere tuinen kregen een goed gevulde bloembak. De tuinen zijn versteend of verwaarloosd doordat bewoners zelf geen tuinonderhoud kunnen doen omdat ze te maken hebben met bijv. ziekte of ouderdom. Op woensdag werd het festival afgesloten met een gezellige barbecue.

Sociaal Tuinieren is een initiatief van Stichting Present, in samenwerking met het wijkwerk van Incluzio Enschede en de tuinafdeling van Stichting Surplus. Door samen te werken en als organisatie te doen waar je goed in bent, worden vrijwilligers vanuit Present ingezet om de buurt te ondersteunen. Deze zijn afkomstig van Het Stedelijk Diekman , ROC van Twente, en een aantal vaste vrijwilligers van Present.

Foto’s: Chantal van der Burgt

Dag 1

Dag 2

Sociaal Tuinieren wordt mogelijk gemaakt door bijdragen van het Oranje Fonds, Provincie Overijssel en de Coöperatieve Duurzaamheidsbijdrage van Rabobank.