Verhalen

Sociaal Tuinieren Pathmos: ‘We gaan vanavond gezellig samen koffiedrinken in de voortuin!’

Op 24 en 25 mei zijn in het kader van Sociaal Tuinieren in totaal vier tuinen opgeknapt in de wijk Pathmos. Buurtbewoners, SVEN Incluzio, studentenvereniging RSK, Stichting Surplus en vrijwilligers van Present hebben tijdens deze tweedaagse nauw samengewerkt om bewoners te helpen om hun tuin weer op orde te krijgen. Iedereen heeft zich voor de volle 100% ingezet om het tot een succes te maken en op die manier de bewoners een nieuwe aanzet te geven om weer van hun tuin te genieten. Twee buurvrouwen waren zó enthousiast geworden dat ze direct af hebben gesproken om ’s avonds gezellig koffie te gaan drinken in hun verse voortuin. Dat is precies wat we beogen met Sociaal Tuinieren: ontmoetingen mogelijk maken tijdens én na het project.

Foto’s: Tonnie Nieuwenhuizen