Verhalen

Tieners GO053 in actie voor Enschede

Op 18 februari hebben zo’n 20 tieners meegedaan aan de actiedag die Present voor hen organiseerde. Ze hebben pannenkoeken en appelbeignets gebakken, spelletjes gedaan en zijn creatief geweest voor en samen met de bewoners van het Geert de Leeuwhuis en het Stevenfennehuis in Enschede.

De tieners zijn aangesloten bij GO053, een Enschedese organisatie die christelijke tieners bij elkaar brengt. Door samen te geloven en het samen gezellig hebben, kun je ook weer uitdelen aan anderen. Dat deden ze deze keer via Stichting Present. De bewoners van het Geert de Leeuwhuis hebben o.a. te kampen met NAH (Niet-aangeboren hersenletsel) en de bewoners van het Stevenfennehuis hebben veelal geheugenproblemen.

Het is niet vanzelfsprekend dat de jongeren mensen uit zorginstellingen ontmoeten, maar doordat er veel uitgelegd was van tevoren en de bakspullen en spelletjes al klaar stonden, was het ijs al snel gebroken. Ook de bewoners van deze zorginstellingen zien niet vaak zoveel tieners in één middag. Voor beide groepen was het een mooie ontmoeting!

Foto’s door Chantal van der Burgt en Tonnie Nieuwenhuizen