Present Heerenveen houdt tijdcollecte in Trinitas bij de Protestantse Gemeente Heerenveen

14 januari 2024

De stichting Present Heerenveen heeft op Kanazondag een tijdcollecte gehouden in het kerkgebouw Trinitas van de Protestantse Gemeente Heerenveen.

Het doel ervan was om groepen vrijwilligers te werven die zich eenmalig of desgewenst vaker een dagdeel willen inzetten voor de medemens. Ook individuele vrijwilligers konden zich na de dienst aanmelden.

Op weg naar de tijdcollecte, die aan de hand van een powerpoint-presentatie werd gehouden door coördinator Jitze Hooghiemstra van Present Heerenveen, was er nauw overleg met Trinitas en dominee Dorette van Houten die de dienst leidde.

Na afloop van de dienst konden bezoekers zich verder laten informeren en lagen formulieren klaar om zich als groep of individueel aan te melden. Dat leidde meteen al tot drie nieuwe vrijwilligers.

Eerdaags komt er nog een moment dat de tijdcollecte nogmaals onder de aandacht wordt gebracht in de nieuwsbrief en het kerkblad van Trinitas. Daarnaast is het de bedoeling de tijdcollecte eveneens te gaan houden bij andere kerken in de gemeente Heerenveen.