Present Heerenveen zoekt nieuwe bestuursleden

14 juni 2024

De stichting Present Heerenveen is op zoek naar nieuwe bestuursleden. Op dit moment bestaat het bestuur uit 2 personen.

Het bestuur is eindverantwoordelijk voor de activiteiten van de stichting, de financiën, het beleid en de aansturing van de algemeen coördinator.

Het bestuur heeft een belangrijke rol in visievorming, het ontwikkelen en onderhouden van het netwerk met andere bestuurders in kerken, overheid, scholen, bedrijven en maatschappelijke organisaties, evenals bestuurlijke contacten met Stichting Present Nederland en is een betrokken bestuur, maar wel op afstand.

Voor de komende jaren zoeken we nieuwe bestuursleden die willen bouwen aan het werk van Stichting Present Heerenveen.

De stichting Present Heerenveen zelf bestaat sinds 2009 en maakt onderdeel uit van de stichting Present Nederland, die sinds de oprichting in 2003 landelijk inmiddels 75 stichtingen telt.

Present mobiliseert groepen mensen die zich een dagdeel of meerdere dagdelen per jaar willen inzetten om iets te betekenen voor een ander. Dat gebeurt middels praktische en sociale projecten. Daarbij wordt niet alleen gewerkt met een vaste vrijwilligerspoule die een mail krijgt, als er een project is aangemeld en waarbij zij kunnen aangeven of zij tijd hebben om mee te helpen.

Ook wordt samengewerkt met bedrijven en scholen en kunnen groepen mensen zich aanmelden om eenmalig of desgewenst vaker een project uit te voeren.

Wie meer informatie wil, kan contact opnemen met coördinator Jitze Hooghiemstra via jitze.hooghiemstra@presentheerenveen.nl of door te bellen of appen naar via 06-39541565 (telefonisch bereikbaar op dinsdag en donderdag).