Stichting Present Heerenveen geeft uitleg over sociaal tuinieren en andere projecten op MAS-middag Bornego College

22 november 2023

De stichting Present Heerenveen heeft op een MAS-middag van de middelbare school het Bornego College uit Heerenveen tekst en uitleg gegeven aan leerlingen uit havo 3 en vwo 3 over het project sociaal tuinieren en andere mogelijkheden om een maatschappelijke stage te volgen bij Present Heerenveen en over wat Present inhoudt en voor de medemens kan betekenen.

Naast Present Heerenveen werd door een vrijwilliger ook tekst en uitleg gegeven over de Voedselbank en het Aanloophuis in Heerenveen, waar hij actief is. Verder was de Protestante Gemeente Heerenveen aanwezig.

De leerlingen moeten hun maatschappelijke stage lopen in de periode november tot en met juni. Daarvoor kregen zij van de MAS-coördinator een boekje waarin diverse organisaties staan, waar zij hun MAS-stage kunnen lopen.

Eerder al spraken Present Heerenveen en het Bornego College erover om de eerdere samenwerking nieuw leven in te blazen, om de onderbouw gezamenlijk kennis te laten maken met burgerschap. Hierover wordt op een later moment verder gepraat.