Verhalen

Decemberpakkettenactie 2023

De stichting Present Heerenveen houdt deze winter een decemberpakkettenactie. Gezinnen uit de gemeente Heerenveen die door omstandigheden financieel gezien in zwaar weer zitten, worden bij de decemberpakkettenactie verrast met een boodschappenpakket, die eventueel door de samensteller ervan wordt aangevuld met een cadeautje.

De gezinnen die in aanmerking komen voor de decemberpakkettenactie worden aangemeld door hulpverleners van maatschappelijke organisaties, zodat de pakketten daadwerkelijk terechtkomen bij mensen die het echt nodig hebben.

Een pakket samenstellen kan individueel, als gezin, bedrijf of bijvoorbeeld als team. Het decemberpakket zelf is vergelijkbaar met een traditioneel kerstpakket en heeft een waarde tussen de 25 en 50 euro, afhankelijk van de grootte van het gezin dat het pakket ontvangt. Voor meer informatie en aanmelding om een pakket samen te stellen, kan contact worden opgenomen via info@presentheerenveen.nl of op dinsdag en donderdag via 06-39541565.

Voor hulpverleners

Aanmelden van een cliënt door een hulpverlener kan uiterlijk tot 20 november via info@presentheerenveen.nl onder vermelding van ‘decemberpakkettenactie’. Er wordt gevraagd naar de naam en adresgegevens en het aantal personen waaruit het huishouden bestaat.

Om de samenstellers een idee te geven van welke producten de pakketontvangers blij worden of juist niet ook graag vermelden welke producten wel of beter niet in het pakket gedaan kunnen worden. Alcohol, rookwaren of geld zijn niet toegestaan.

Omdat er persoonsgegevens gedeeld worden met degenen die het pakket samenstellen en bezorgen, ook graag aangeven of er toestemming is om die gegevens te delen. Wordt die toestemming niet gegeven, dan kan een hulpverlener op een afgesproken dag het pakket afhalen bij de stichting Present Heerenveen en zelf bezorgen.

In de week van 27 tot 30 november laten we weten voor welk(e) huishouden(s) een pakket samengesteld wordt. De samensteller ontvangt dan de benodigde gegevens over de pakketontvanger(s). Als het pakket klaar is, neemt de samensteller ervan telefonisch contact op met de pakketontvanger over het bezorgmoment. Hulpverleners wordt gevraagd hun cliënt hierover te informeren. Het pakket wordt uiterlijk de week voor de kerst bezorgd.