Vacature PR- en communicatiemedewerker Present Heerenveen

Heb jij:

• een hart voor mensen die het moeilijk hebben?
  • ervaring op gebied van PR en communicatie?
  • zin in een nieuwe uitdaging?
  • zin om te werken in een maatschappelijk betrokken organisatie?

Denk er dan eens over om je aan te melden als communicatiemedewerker (op vrijwillige basis) bij Present Heerenveen. De werkzaamheden nemen gemiddeld één dagdeel per week in beslag.

Wij zoeken ter versterking van het operationele team een communicatiemedewerker (op vrijwillige basis).

De communicatiemedewerker die wij zoeken, is iemand die Present Heerenveen op verschillende manieren onder de aandacht brengt, en de coördinator bij de uitvoering van haar taken ondersteunt op het gebied van PR en communicatie.

De taken van de communicatiemedewerker bestaan o.a. uit:

• het bijhouden en updaten van de website, Instagram, Linkedin en Facebook;
  • het meeschrijven aan en vormgeven van de digitale nieuwsbrief die eens per kwartaal uitkomt;
  • het onderhouden van contacten met lokale media, bijvoorbeeld door het schrijven van persberichten;
  • het vergroten van de naamsbekendheid van Present Heerenveen;
  • het vormgeven van documenten die voor publicatie of verzending bestemd zijn;
  • het opstellen van een communicatieplan op basis van het jaarplan in samenwerking met de coördinator.

Daarvoor zoeken wij iemand die:

• achter de visie en werkwijze van Present Heerenveen staat;
  • vaardig is in het onderhouden van externe contacten;
  • ervaring heeft met communicatie en/of PR;
  • goed om kan gaan met sociale media;
  • ervaring heeft met het programma MailChimp of zich daarin wil bekwamen;
  • de Nederlandse taal goed beheerst (zowel mondeling als schriftelijk);
  • kennis heeft van ‘storytelling’ of zich daarin wil verdiepen;
  • goed is in plannen en organiseren.

Wie zijn wij?
Present Heerenveen brengt mensen die willen helpen in contact met mensen die deze hulp nodig hebben. Present slaat een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daar mee geholpen kunnen worden. De hulpvragen worden aangemeld door organisaties in zorg, welzijn en wonen. De hulpvragen kunnen klussen betreffen in en rond het huis van de hulpontvangende, verhuizingen of sociale activiteiten. We willen samen aan een samenleving waarbij mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien.

Heb je zin om ons bij de projectorganisatie te ondersteunen? Neem dan contact op met Jitze Hooghiemstra via jitze.hooghiemstra@presentheerenveen.nl of via 06-39541565, ook als je aanvullende vragen hebt.