Present in actie

29 januari 2022

We zijn er, voor elkaar

Dat is stichting Present: Samen krijgen we de klus voor elkaar en samen zijn we er voor elkaar. In 2022 wil stichting Present een verschil gaan maken in Hoogeveen: groepen mensen faciliteren die met elkaar een klus of een sociale activiteit willen doen, voor elkaar. Dat is waar we goed in zijn als Present.

Het bestuur ging zelf ook aan de slag. Theresia Onvlee vertelt:

“…We hebben met zijn vijven een tuin opgeknapt voor iemand die door tragische privé omstandigheden lange tijd die niet op orde kon houden. Daardoor waren de achtertuin, voortuin en oprit overwoekerd. We zouden alleen de achtertuin opknappen maar uiteindelijk konden we in één ochtend ook de voortuin en oprit weer begaanbaar maken. ‘s Maandags hebben we het afval naar de stort gebracht; die was al dicht toen we klaar waren met de tuin.

We hebben elkaar kunnen ontmoeten op basis van gelijkwaardigheid: iedereen droeg bij wat die had en kon. Er was zelfs ruimte voor een heel mooi en open gesprek, met vertrouwen om het levensverhaal te delen. Dat vond ik heel bijzonder en ik heb een mooi mens mogen ontmoeten.

Degene die we hebben geholpen was echt blij. Dat maakt mij blij: we hebben ons steentje kunnen bijdragen. We hopen een lichtpuntje gebracht te hebben, zodat deze persoon het bijhouden van de tuin weer zelf kan oppakken. …”

Vrijwilliger zijn via de stichting Present Hoogeveen is niet alleen als groep je handen uit de mouwen steken. Het is ook elkaar ontmoeten, elkaars verhaal horen en verbinding maken met die ander: We zijn er, voor elkaar.

Wil je ook meedoen? Meld je aan via deze website.