Kerst

22 december 2022

En weer is een jaar voorbijgevlogen. Na twee jaar corona, corona, en nog eens corona eindelijk weer een jaar waarin wat meer kon. Zeker de laatste maanden leek het bijna weer ‘normaal’. Meer nog: met een nieuwe coördinator, een nieuw bestuur, nieuwe flexteamers enzovoort, was er zelfs sprake van nieuw elan. Alle reden voor Present Meppel om de zaken weer voortvarend op te pakken.
Ook vanuit het bedrijfsleven begint de vraag en het aanbod  weer op gang te komen. Een begin is gemaakt door ‘De Jong en Laan’. Samen maatschappelijk verantwoord teambuilden met Present.
En na een paar jaar stilstand zijn ook de maandelijkse berichten in ‘De Meppeler Express’ weer gestart.

En nu is het kerstfeest. Het feest van licht, van het Licht van de Wereld. In een wereld die misschien wel donkerder is dan ooit. En in deze tijd en in deze wereld hebben ook wij een plekje. Present Meppel probeert wat licht te brengen op plaatsen waar de zon minder schijnt. Waar mensen niet meer in staat zijn om zonder hulp de draad van hun leven weer op te pakken. Een ochtendje helpen met schoonmaken, een tuin weer op orde brengen, een muurtje behangen, een hal schilderen, een laminaat vloer leggen. Het is zo fijn als mensen weer licht zien in de duisternis. Voor ons zijn het misschien maar kleine klusjes, maar voor de ontvangers is het vaak een wereld van verschil.

Ook in 2023 hopen we weer bezig te gaan

• Met een ‘flexteam’ dat eens in de zes weken een zaterdagochtend een wat grotere klus klaart…
  • Met een P-team, dat paraat staat om spoedklussen op te pakken….
  • Met ‘kringen’ uit kerken, schoolklassen, en andere groepen, die zich ad-hoc melden, en waar altijd wel een klus voor is…
  • Met groepen uit bedrijven, die als teambuilding een maatschappelijk project uitvoeren…
  • Met nog veel meer….
  • En hopelijk ook met jou?

Want als je dit zo leest en denkt: “dat zou ik ook wel willen”, denk dan niet te lang na, maar meld je gewoon aan. Alleen of als groep. Kijk eens op de website. Daar staat alle informatie die je daarvoor nodig hebt.

Overigens:   Al de coördinerende activiteiten zijn niet gratis. Ook de coördinator moet betaald worden. Er is wel een kleine subsidie van de gemeente Meppel. En veel kerken geven jaarlijks een royale bijdrage. Er zijn enkele vaste donateurs. En de vrijwilligers doen hun werk pro deo. Maar een bijdrage in de kosten blijft zeer welkom. We hebben een ANBI-status, dus wat let je om een gift over te maken naar NL98RABO0109162188 t.n.v. Stichting Present Meppel?

Tot slot:
Het bestuur en de coördinator van Stichting Present Meppel wensen je gezegende kerstdagen toe. En een voorspoedig nieuw jaar 2023!