Een dag en nacht vrijwilligerswerk

4 juni 2014

Elburgers & Oldebroekers geven een dag en nacht aan een ander

Dertien mensen gaan op 23 en 24 mei de uitdaging aan nonstop plaatsgenoten te helpen. Zonder onderbreking zijn ze een dag en nacht actief voor kwetsbare mensen in de Gemeente Elburg & Oldebroek. Zo helpt de groep ‘s nachts met het schoonmaken van huiskamers en rolstoelen in de Hullen en wordt er overdag een tuin opgeknapt van een ouder echtpaar die dit zelf niet meer kan. Actievoerders willen een beweging op gang brengen waarbij steeds meer mensen in Elburg & Oldebroek het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien.

Basislogo actie

De actievoerders doen mee aan de landelijke sponsoractie NonstopPresent, een initiatief van onze stichting. De actie wordt dit jaar voor het eerst georganiseerd in Elburg en Oldebroek in samenwerking met Present Oldebroek. De actievoerders laten zich sponsoren voor hun topprestatie en de opbrengst gaat naar Stichting Present. Op ruim 20 plaatsen in Nederland doen groepen actievoerders mee. André Rouvoet, oud vice-premier en voorzitter van stichting Present Nederland, steekt in Zwolle 24 uur de handen uit de mouwen. De actie wordt verder ondersteund door hoogleraar duurzaamheid en maatschappelijke verandering Herman Wijffels en actrice en zangeres Linda Wagenmakers.

Het Present Elburg team bestaat uit Gerard van der Velde, Ineke Wagenaar, Joram Knepper, Stefanie van den Bergh & Christine Karreman. Wil u deze nonstoppers sponsoren? Bezoek www.nonstoppresent.nl

De lokale media had ook aandacht voor Present gemeente Oldebroek