Wisseling voorzitterschap

24 juni 2014

Wij hebben als Stichting Present Oldebroek afscheid genomen van voorzitter Frans Welmers. Frans heeft er mede voor gezorgd dat de stichting in Oldebroek van de grond is gekomen. Na eerst deelgenomen te hebben aan de werkgroep die heeft onderzocht of Oldebroek klaar was voor een lokale Stichting Present, heeft hij het aangedurfd om voorzitter te worden van Present Oldebroek.  Onder zijn voorzitterschap is Present uit gegroeid tot een begrip in de gemeente Oldebroek. De stichting is dankbaar voor de tomeloze energie die Frans in de stichting heeft willen steken. Mede dankzij hem zijn vele waardevolle projecten uitgevoerd.

De stichting wenst Frans nog vele fijne en gezonde jaren toe met zijn geliefden!

Frans droeg tijdens NonStop Present het voorzitterschap over aan Gijs van den Brink. Gijs was al betrokken bij Present Oldebroek als ambassadeur, maar zal nu toetreden tot het bestuur. Een uitdaging waar Gijs zin in heeft. Hij stelt zich graag even zelf aan u voor:

Mijn naam is Gijs van den Brink. Mijn vrouw Annet en ik zijn in 1985 getrouwd. Samen hebben we drie kinderen gekregen. Arjen, Leandra en Jurian zijn tussen de 20 en 30 jaar oud. In het dagelijks leven ben ik onderwijsadviseur. Vanuit mijn eigen onderneming Smaragd Educatie begeleid en adviseer ik basisscholen in het hele land.

Ik ken de stichting Present al vanaf de oprichting. Zij kan al lange tijd rekenen op mijn warme belangstelling. In een tijd waarin mensen op zoek zijn naar eigen geluk onderscheidt zich de stichting door op zoek te gaan naar het geluk van de ander.  Wanneer vervolgens de helper en de geholpene hand in hand gaan, wordt het geluk verdubbeld. Het spreekwoord: “Gedeelde smart is halve smart en gedeelde vreugde is dubbele vreugde” past precies bij Present en bij mij.