Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Purmerend het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Nieuw: Present voor gezinnen!

Present voor gezinnen

MEER NIEUWS >>

BOSE-week van Present

Vorige week stond voor Present helemaal in het teken van projecten uitgevoerd door groepen medewerkers van BOSE. Met zo'n 50 medewerkers in 13 projecten een geweldige uitdaging. Uitgebreidere rapportage volgt nog, maar nu hoog tijd voor een eerste indruk.

De eerste 3 foto’s zijn van een tuinproject. Ondanks code geel maakten de 4 BOSE-mensen binnen de kortste keren de tuin weer toegankelijk voor de rolstoel-gebonden bewoonster; voor het verdere opknappen kwam later een andere groep. Helaas was het code rood voor de Bose-bus waarmee het tuinafval zou worden afgevoerd. Dat kwam dus niet verder dan de stoeprand en is later, inclusief een stel héééél zware bielzen, afgevoerd door Present.

DE 4de foto is van een heel ander project: een muzikale Bingo in de Rusthoeve. Uiteraard zorgde deze groep zelf voor de geluidsapparatuur en gelukkig ging het met de Bose-boxen een stuk beter dan met de Bose-bus.

Een zeer geslaagd begin van de Bose-week. Ook de rest van de week vol met mooie ervaringen met een heleboel erg enthousiaste mensen. Alleen bij het laatste project was er een klein communicatie foutje: Terwijl de bewoonster en de mensen van Present tevergeefs stonden te wachten op de “opknap”- groep was diezelfde groep omdat er niemand thuis was maar vast met de tuin begonnen. In de goede straat, maar helaas bij het verkeerde huis …. Uiteraard komt dit alsnog goed en is er zo in elk geval iets om over na te praten.

Dank aan de vrijwilligers en natuurlijk aan Martienke, Ineke en Bert die heel wat zweetdruppeltjes zijn kwijt geraakt in de voorbereiding.

1 week ago

Stichting Present Purmerend heeft een bericht gedeeld.
Stichting Present Purmerend

Weer zeer geslaagd. Voor Martienke de zaterdag en een (lange) vrijdag, voor Bert en mij een mooie zaterdagAfgelopen weekend twee geweldige Presentdagen beleefd. Vol inspiratie en ontmoeting. Veel mooie en ontroerende verhalen😢 en diverse hoogtepunten🤗. Een daarvan was de 'hello goodbye' van de oude (Tiemen Zeldenrust) en de nieuwe directeur (Pieter Cnossen). Symbolisch werd de vlam doorgegeven. Want dat is en blijft onze passie bij Present: zout zijn en licht brengen! ... Lee meerSee Less

2 months ago

Weer zeer geslaagd. Voor Martienke de zaterdag en een (lange) vrijdag, voor Bert en mij een mooie zaterdagImage attachmentImage attachment

CONT(R)ACTEN MET WONINGCORPORATIES

Onze nieuwjaarsbijeenkomst was een goede gelegenheid om de samenwerking met Intermaris formeel te continueren door samen met Tanneke van Wieren het nieuwe contract te ondertekenen. Voor het 3de jaar krijgen we nu voor elk project dat via Present wordt uitgevoerd bij een huurder van Intermaris een geldelijke bijdrage. Ook in 2018 waren dit zoveel projecten dat we in totaal boven het afgesproken maximum bedrag uitkwamen. Intermaris betaalt niet alleen heel genereus het hogere totaalbedrag uit, maar verhoogt bovendien het maximum voor 2019. Prachtig! Kunnen we weer heel veel mensen helpen. Het eerste grote project voor dit jaar zit er al weer op: afgelopen week kwamen weer uitgenodigde vluchtelingen in een door Present ingerichte woning.

Voor een zelfde samenwerking met WoonCompagnie was 2018 het 1ste jaar. Ook daar kwamen we boven het afgesproken maximum uit en ook door hen wordt het totale bedrag uitgekeerd en het maximum voor 2019 verhoogd. Deze twee grote woningcorporaties zorgen zo voor behoorlijk wat continuïteit en dus zekerheid in onze financiële huishouding. Zijn we erg blij mee.

2 months ago

CONT(R)ACTEN MET WONINGCORPORATIES

Comment on Facebook

Gefeliciteerd!

Prachtig zeg!

M’n grote broer❤️Mooi!

MET NOVAWHERE NAAR HET STADJE

Een groep regelmatige bezoekers van de dagbesteding van verpleeghuis Novawhere is een ochtendje naar “het stadje” geweest. Na heerlijke koffie met gebak maakten zij een wandeling over de kerstmarkt en hebben zij lekker gewinkeld. Als afsluiting was er een heerlijke lunch in de Populier.

Twee Present vrijwilligers hielpen mee bij dit uitje; zowel de vrijwilligers als de bezoekers van de dagbesteding hebben dit als een fijn moment van ontmoeting ervaren.

3 months ago

MET NOVAWHERE NAAR HET STADJE

Ben op zoek naar een goed tehuis voor onze overgebleven baby kleertjes, kinderstoel, kinderwagen, campingbedje.
Graag wil ik iemand blij maken

3 months ago

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterliJk en figuurliJk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"