Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Purmerend het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Nieuw: Present voor gezinnen!

Present voor gezinnen

MEER NIEUWS >>

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

VAKANTIETASJES
Ook dit jaar hebben de Purmerendse kerken aan het begin van de zomervakantie gezorgd voor een aardigheidje voor kinderen van gezinnen die het financieel moeilijk hebben. De gegevens van die kinderen (basisschoolleeftijd; jongen/meisje; 4-7/8-11) kwamen van de Voedselbank en Vluchtelingenwerk. Al die kinderen kregen een “vakantietasje” gevuld door leden van de verschillende kerken. Voor de twee jongste groepen was er ook voor iedereen een leuk Disney-boekje.

Al met al ruim 130 tasjes/rugzakjes; 90 daarvan werden uitgedeeld als extraatje bij de wekelijkse ophaalmiddag bij de Voedselbank, de rest werd door Present thuis bezorgd.

Vooral heel wat werk voor Marian van Ettekoven, die dit project coördineerde. Zij wist ook te zorgen voor een sponsor voor de 130 rugzakjes. Marian, heel erg bedankt!

1 week ago

VAKANTIETASJES

Respect.heel mooi gebaar.

Wat een mooie actie!

OEPS!!
Na een middag behangen fietsten twee van onze vaste vrijwilligers (“Flexers”) met een voldaan gevoel huiswaarts. Het behang en de klus zaten er mooi op. Helaas ging de communicatie bij het fietsen wat minder dan bij het behangen, want op een mooi maar smal fietspad in de polder wilde de één rechtsaf en de ander rechtdoor en ging een van de dames met fiets en al kopje onder in de sloot er naast. Boven water blijven was het probleem niet want ’s ochtends had ze nog geoefend in het Leeghwaterbad, maar zelf eruit klimmen ging niet met de steile helling. Gelukkig kwam er direct hulp van de mensen die daar woonden (“Gebeurt vaker hier”) en na een warme douche en schone kleren werd ze met fiets en al in een busje thuis afgeleverd. Prachtig. Superbedankt!

Onze vrijwilligsters hebben er gelukkig niets aan over gehouden, de fiets staat ondersteboven uit te lekken, de verdronken telefoon is vervangen en bij hun redder hebben ze een mooi boeket gebracht. Onze flexers staan al weer te popelen om aan de volgende klus te beginnen.
Het leven van Present vrijwilligers gaat dus niet altijd over rozen, maar eind goed al goed. Ook iets voor u/jou?

1 week ago

Foto's? Nee hoor: petje af

SAMEN PUZZELEN

Doordat de werknemers van Bose door miscommunicatie de verkeerde tuin hadden opgeknapt was deze tuin in ons bestand blijven staan. Nu alsnog gedaan door deze geweldige 2 mannen. Ondanks dat het een warme dag was hebben zij deze klus geklaard en een mooi strak terras in elkaar gepuzzeld.

De rolstoel afhankelijke jongen kan nu weer zonder gevaar gebruik maken van de tuin.

4 weeks ago

SAMEN PUZZELEN

KINDERBINGO IN DE DOORTOCHT

Zaterdag was het weer feest in de Doortocht. In samenwerking met de Voedselbank, Buurtgezinnen en Clup mocht Present gezinnen uitnodigen voor een gratis kinderbingo. De vrijwilligers van de Hersteld Apostolische Zendingsgemeente van de Doortocht hebben 11 gezinnen met in totaal 27 kinderen deze middag verwend. Alle kinderen hebben 2 prijzen gewonnen bij de bingo en daarnaast kreeg elk gezin na afloop een cadeaubon van € 10 van een speelgoedwinkel, een VVV bon van € 12,50 en een goody-bag met allerlei leuke dingen er in. Geweldig!

1 month ago

KINDERBINGO IN DE DOORTOCHT

De vrijwilligers en de gezinnen hebben enorm genoten. Ook dankbaar “werk” voor Present zo een ontmoetingsmiddag te mogen helpen organiseren.Image attachmentImage attachment

Comment on Facebook

Mooi en zeer dankbaar aan God dat we dit mochten en konden doen.

Geweldig dat jullie dat doen,allemaal blije kindjes.👍

Was zeker een mooie dag dat er nog mensen bestaan met een groot hart en er voor klaar staan om je met zulke gebaren een ander zo blij en geliefd kan maken en voelen mijn dank is zeer groot

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterliJk en figuurliJk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"