Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Purmerend het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Nieuw: Present voor gezinnen!

Present voor gezinnen

MEER NIEUWS >>

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

TWEE TUINEN OPGEKNAPT
Op verzoek van gemeente, Clup Welzijn en de “mantelzorgregisseur” hebben 4 enthousiaste Present-flexers weer twee tuinen opgeknapt. Bij één van de woningen was binnenshuis al een heleboel gedaan door Present en dan moet de tuin daar natuurlijk ook bij passen …

Ze hadden mooi weer en dan is het gewoon erg leuk samen zo nuttig bezig te zijn en dan ook nog te zien dat je mensen blij maakt en dat het resultaat er best mag zijn. Nel, Sonja, Jannes en Rinus, bedankt weer!!

1 day ago

TWEE TUINEN OPGEKNAPT

Als dit meer vrijwilligers wat lijkt, meldt je aan! Er komen tuinen genoeg bij ons langs.Image attachment

MEUBILEREN en LAMINEREN
Al weer een tijd geleden brachten we op verzoek van Clup Welzijn een eethoek bij een jonge moeder met 3 kinderen. De moeder en de begeleidster van Clup brachten die zelf met de lift naar boven dus we zijn toen niet binnen geweest. Toen we wat later weer een linnenkast kwamen brengen schrokken we van wat we (niet) zagen. We hebben toen snel een kinderbedje en een box geleverd en en passant een los stopcontact dat zeer gevaarlijk uit de muur hing gerepareerd. Hiermee was de ergste nood gelenigd, maar voor meer meubels was nog geen plaats. Eerst moest de oude vloer nog worden vervangen omdat Intermaris klachten had gekregen vanwege de slechte (geluids)isolatie....

Dankzij Caritas kwam er nieuw laminaat en ondervloer. Onze vaste Present-lamineerders hebben afgelopen week met assistentie van een paar extra flexers het grootste deel keurig gelegd en gaan de klus komende zaterdag afmaken. Katinka en Reindert, bedankt weer!!

Daarna kunnen we weer zorgen voor bankstel, bed en eventueel verder meubilair.

1 day ago

MEUBILEREN en LAMINEREN
Al weer een tijd geleden brachten we op verzoek van Clup Welzijn een eethoek bij een jonge moeder met 3 kinderen. De moeder en de begeleidster van Clup brachten die zelf met de lift naar boven dus we zijn toen niet binnen geweest. Toen we wat later weer een linnenkast kwamen brengen schrokken we van wat we (niet) zagen. We hebben toen snel een kinderbedje en een box geleverd en en passant een los stopcontact dat zeer gevaarlijk uit de muur hing gerepareerd. Hiermee was de ergste nood gelenigd, maar voor meer meubels was nog geen plaats. Eerst moest de oude vloer nog  worden vervangen omdat Intermaris klachten had gekregen vanwege de slechte (geluids)isolatie....

Daarna kunnen we weer zorgen voor bankstel, bed en eventueel verder meubilair.

Al met al een hele onderneming, waarbij heel wat partijen er met elkaar zorgen dat dit gezin weer een nieuwe start kan maken. Dankbaar werk.Image attachment

geweldig zijn jullie

Jullie doen prachtig werk!

Toppers zijn het👍🏻👌

VAKANTIETASJES
Ook dit jaar hebben de Purmerendse kerken aan het begin van de zomervakantie gezorgd voor een aardigheidje voor kinderen van gezinnen die het financieel moeilijk hebben. De gegevens van die kinderen (basisschoolleeftijd; jongen/meisje; 4-7/8-11) kwamen van de Voedselbank en Vluchtelingenwerk. Al die kinderen kregen een “vakantietasje” gevuld door leden van de verschillende kerken. Voor de twee jongste groepen was er ook voor iedereen een leuk Disney-boekje.

Al met al ruim 130 tasjes/rugzakjes; 90 daarvan werden uitgedeeld als extraatje bij de wekelijkse ophaalmiddag bij de Voedselbank, de rest werd door Present thuis bezorgd.

Vooral heel wat werk voor Marian van Ettekoven, die dit project coördineerde. Zij wist ook te zorgen voor een sponsor voor de 130 rugzakjes. Marian, heel erg bedankt!

1 month ago

VAKANTIETASJES

Respect.heel mooi gebaar.

Wat een mooie actie!

OEPS!!
Na een middag behangen fietsten twee van onze vaste vrijwilligers (“Flexers”) met een voldaan gevoel huiswaarts. Het behang en de klus zaten er mooi op. Helaas ging de communicatie bij het fietsen wat minder dan bij het behangen, want op een mooi maar smal fietspad in de polder wilde de één rechtsaf en de ander rechtdoor en ging een van de dames met fiets en al kopje onder in de sloot er naast. Boven water blijven was het probleem niet want ’s ochtends had ze nog geoefend in het Leeghwaterbad, maar zelf eruit klimmen ging niet met de steile helling. Gelukkig kwam er direct hulp van de mensen die daar woonden (“Gebeurt vaker hier”) en na een warme douche en schone kleren werd ze met fiets en al in een busje thuis afgeleverd. Prachtig. Superbedankt!

Onze vrijwilligsters hebben er gelukkig niets aan over gehouden, de fiets staat ondersteboven uit te lekken, de verdronken telefoon is vervangen en bij hun redder hebben ze een mooi boeket gebracht. Onze flexers staan al weer te popelen om aan de volgende klus te beginnen.
Het leven van Present vrijwilligers gaat dus niet altijd over rozen, maar eind goed al goed. Ook iets voor u/jou?

1 month ago

Foto's? Nee hoor: petje af

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterliJk en figuurliJk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"