Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Purmerend het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Nieuw: Present voor gezinnen!

Present voor gezinnen

MEER NIEUWS >>

Stichting Present Purmerend heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.

UIT MET DE LIONS

2 days ago

UIT MET DE LIONS

Mooi project gehad van de Lions Purmerend. Zij hebben Present gevraagd om een groep te zoeken voor een leuk uitje. Bewoners van 3 woongroepen van de Prinsenstichting waren de gelukkigen en konden samen met de Lions genieten van een heerlijk avondje bowlen en steengrillen. Een mooi project waarbij ontmoeting centraal stond en iedereen heeft genoten van een bijzondere avond.Image attachmentImage attachment
Stichting Present Purmerend heeft 4 nieuwe foto's toegevoegd.

KERSTMARKT IN DE DOORTOCHT

Vrijwilligers van de Hersteld Apostolische Zendingsgemeente organiseerden in hun Doortocht een wel heel bijzondere kerstmarkt. Zelfs de kerstman was er. Iedereen die binnen kwam werd hartelijk ontvangen met chocomelk en lekkers. Daarna was er voor iedereen een cadeau dat mooi ingepakt kon worden en thuis onder de kerstboom kon worden gelegd.

Maar als je dan thuis geen kerstboom en versiering hebt ?

Ook daar was aan gedacht. De gasten mochten zelf uit de mooi uitgestalde waar spullen uitzoeken om hun huis in kerstsfeer te brengen.

Deze bijzondere middag heeft velen ontroerd en heeft harten geraakt. De ware kerstgedachte is deze middag uitgedragen door deze mooie groep vrijwilligers van de Doortocht.

Het enige wat Present voor deze middag hoefde te doen was zorgen dat de juiste mensen werden uitgenodigd. Een zeer dankbare taak.

3 days ago

Het was hartverwarmend.

Stichting Present Purmerend heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.

TUIN WEER VRIJ

Toen onze groepenbegeleider Bert afgelopen week een intakegesprek had voor een tuinproject schrok hij flink. De bewoonster kon de tuin niet in en zeker niet via de tuin haar afvalcontainers naar de juiste plaats brengen. Hiervoor een “normaal” Present project organiseren was niet echt een optie. Dat zou betekenen een groep vrijwilligers zoeken en dan een geschikte datum vinden voor die groep om de klus te klaren; dan waren we zo weer een paar weken verder. Daarom gisteren maar zelf aan de slag met hulp van onze vaste Syrische vrijwilliger Issam (We moesten wel even wachten tot die klaar was met zijn bijna dagelijkse rondje op de Bim Bam bus).
Na flink wat sjouwwerk was de tuin in elk geval weer bereikbaar en begaanbaar en konden wij met een overvolle (Bim Bam)aanhanger gaan lossen op de gemeentewerf.

2 weeks ago

TUIN WEER VRIJ

Een opknapbeurt volgt nog. Een paar vaste, oproepbare vrijwilligers voor dit soort noodgevallen zouden zeer welkom zijn bij Present.Image attachmentImage attachment

Goed werk van Issam!

OOK PRESENT BIJ NBG BIJBELQUIZ

Net als andere jaren deed een team van Present ook deze keer weer mee met de jaarlijkse quiz van het Nederlands Bijbelgenootschap. Met een prachtige 2de plaats als resultaat. Als altijd goed herkenbaar in onze standaardoutfit en dus geen kandidaat voor de originaliteitsprijs. Die ging geheel verdiend naar het “Penta-tuig” van de Rooms-Katholieke kerk. Weer een heel geslaagde avond, voor de laatste keer georganiseerd door Elly Linger. Elly, bedankt!

4 weeks ago

OOK PRESENT BIJ NBG BIJBELQUIZ

Stichting Present Purmerend heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.

TRAINING COORDINATOR
Present Purmerend heeft samen met 4 andere stichtingen van Present Nederland de mogelijkheid gekregen mee te doen met een intern leerprogramma. Onze coördinator Martienke Oosterbaan zal daar het komende jaar heel wat (extra) uren mee bezig zijn. Deze training is financieel mogelijk gemaakt door het Pharus fonds.

Als start voor dit traject deden Bert Wallet en Martienke een zogenaamde LEANent training: met z’n allen heel hard aan de slag met Lego met als doel van de oefening zicht te krijgen op de interne structuren en zo verbeter punten te vinden en toe te passen. Heel leerzaam ….

De leergang is bedoeld om de stichting sterker te maken door de interne organisatie te verbeteren en te verrijken en zo nóg beter te gaan functioneren en meer mensen te kunnen bereiken en helpen.

2 months ago

TRAINING COORDINATOR

Comment on Facebook

Opperste concentratie, knap hoor!

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterliJk en figuurliJk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"