Verhalen

Groep in beeld: de Kinderburgemeester en Kinderraad

Leden van de kinderraad en kinderburgemeester Lynn Verhoeven organiseren Sinterklaasbingo voor kinderen van de Vrouwenopvang van Kwintes

Wat een gezellige middag hadden de kinderen van de Kinderraad van de gemeente Amersfoort en de kinderen van de Vrouwenopvang van Kwintes! Kinderburgermeester Lynn Verhoeven organiseerde een gezellige Sinterklaasbingo  in wijkcentrum het Klokhuis.

Het thema waar de kinderraad van dit jaar aandacht voor vraagt is eenzaamheid. Een tijdje geleden werd Stichting Present Amersfoort benaderd door de Kinderraad of we een ontmoeting voor hen konden organiseren met kinderen in Amersfoort die in een totaal andere situatie leven dan zijzelf.

Stichting Present Amersfoort heeft contact met vrijwel alle maatschappelijke organisaties in Amersfoort en benaderde de Vrouwenopvang van Kwintes. Bij de Vrouwenopvang wonen vrouwen/moeders met kinderen voor wie het thuis niet veilig is. Bijvoorbeeld door geweld  of mishandeling door vaders/mannen.

Het leek Lynn, de kinderburgemeester, leuk om een Sinterklaasbingo voor deze kinderen te organiseren. De locatie waar de vrouwen en kinderen wonen moet geheim blijven dus bij hen afspreken is niet mogelijk. Daarom werd de bingo georganiseerd in Wijkcentrum het Klokhuis.

De middag begon met uitleg door een medewerker van Kwintes. Zij vertelde wat meer over waarom de vrouwen en kinderen bij hen wonen en liet een rugzakje zien met wat leuke spulletjes die kinderen krijgen als ze bij hen aankomen. Ook las ze een boekje voor.

Vervolgens kwam de begeleiders met de kinderen van Kwintes binnen. In het begin was iedereen nog wat verlegen maar zodra de kinderburgemeester begon met de bingo kwam iedereen los. Er waren leuke cadeautjes en lekkere pepernoten. Ook kwam wethouder Micheline Paffen-Zeenni nog even langs. De kinderen stelden leuke vragen aan haar. O.a. over of ze huisdieren had en welk eten ze lekker vindt.

Aan het einde van de middag ging iedereen met een voldaan gevoel weer naar huis!