Verhalen

“Zelfs met een druk gezinsleven”

Als druk gezin met twee werkende ouders en drie kinderen hebben we lange tijd gedacht dat we geen tijd hadden om anderen te helpen. Toch wilden we graag andere mensen ondersteunen en onze kinderen laten zien dat het belangrijk is om ook voor anderen klaar te staan. Homies heeft ons laten zien dat je ondanks een druk leven ondersteuning kan bieden aan mensen die dat nodig hebben. We hebben samen onderzocht wat ons aanbod was: we waren beschikbaar voor 1 vaste middag in de week. Homies heeft hier perfect op ingespeeld en een “match” gevonden die precies past. Sinds een tijdje vangen we met veel plezier op donderdagmiddag een meisje van 3 jaar oud op. Het mooie van Homies is dat je als gezin gewoon je normale dingen doet en het Homieskindje doet gezellig mee. Onze kinderen kijken er iedere week naar uit. Vooral onze oudste dochter Annelynn speelt heel graag met onze Homie. Het is fijn om op deze manier bij te dragen aan andere ouders die even wat extra ondersteuning kunnen gebruiken. Homies heeft ons laten zien dat je altijd wel iets kan betekenen voor anderen, zelfs met een druk gezinsleven.