Aanmelden zomertas - Gezin

UITLEG AANMELDEN GEZIN

Vrijwilligers stellen een pakket (op maat) samen voor een gezin dat jij begeleidt. We doen dit voor gezinnen die leven op de armoedegrens en komende zomer niet op vakantie kunnen.  Door een zomertas wordt de zomer net een stukje zonniger! Is een zomertas iets voor een gezin dat jij begeleidt? Lees dan hieronder verder hoe het werkt en hoe je jouw cliënten aan kunt melden.

De zomertas wordt samengesteld door groepen uit Dordrecht en heeft een waarde van minimaal € 75,-. De inhoud? Bijvoorbeeld bonnen voor ijsjes, het zwembad, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc. Voor 10 juli bezorgt de groep dan het pakket.  Je gezin aanmelden kan via onderstaande link tot uiterlijk 15 mei.

WAT MOET JIJ ALS HULPVERLENER DOEN EN WETEN:
• Bedenk of dit gezin past bij het concept van Actie Zomertas. Het gaat erom dat vrijwilligers gematcht worden aan het gezin. Ontmoeting met het gezin is hierbij wel voorwaarde. Voor vrijwilligers is het belangrijk dat ze ook (soms kort) kunnen ervaren dat het gezin het waardeert. Dus het zou mooi zijn als er even een ontmoetingsmoment kan ontstaan (dan wel aan de deur, dan wel even binnen).
• Het gezin moet het concept van Zomertas begrijpen en verwachtingen hierbij zijn goed om helder te maken. Ze kunnen wensen opgeven, maar dat wil niet perse zeggen dat ze ook alles van de wensen ontvangen.
• Het gezin moet toestemming geven dat hun gegevens gedeeld worden.
• Het moet gaan om kinderen in de leeftijd van de basisschool!
• Het aanmeldformulier moet zo specifiek mogelijk worden ingevuld. Dat zorgt ervoor dat wij vraag en aanbod ook beter bij elkaar kunnen brengen. Dus vraag uitgebreid waar de kinderen blij van zouden worden, wat zijn wensen, hobby’s etc…Hoe meer details hoe beter, dan kan het ook echt een pakket op maat worden!

Aanmeldformulier Zomertas 2024 - Voor Hulpverleners

Stap 1 van 3