Acties

Klushulp Elburg

Helpen met klussen via WIEL en Present Elburg

Samen met Stichting WIEL slaan wij als Present Elburg de handen ineen voor het nieuwe vrijwilligersproject Klushulp Elburg!

Maatschappelijk werkers gaan vanuit WIEL actief op zoek naar mensen die hulp kunnen gebruiken in hun huis en/of tuin en dit zelf niet kunnen oplossen of organiseren.
Stichting Present Elburg zet samengestelde groepen vrijwilligers in om deze mensen te helpen met allerhande achterstallige klussen.

Samen zijn wij zijn blijvend op zoek naar vrijwilligers die inzetbaar willen zijn als individu of als groep. Lees hieronder verder hoe dit werkt en hoe je je kunt opgeven als vrijwillige klusser!

Hoe het werkt

Hoe komen we deze mensen op het spoor?

• WIEL wordt door bewoners zelf benaderd met de vraag om praktische hulp.
  • Inwoners kunnen WIEL benaderen over een huishouden (persoon of gezin) dat hulp nodig heeft via deze pagina of per telefoon 06 291 63 098 (Marjon van Rooij).
  • WIEL gaat buurten in en legt contact met bewoners van woningen met zichtbare verloedering of achterstallig onderhoud.
  • WIEL maakt gebruik van signalen uit het netwerk van onder meer (zorg)professionals, woningcorporaties, hulpdiensten.

Hoe het verder gaat…
Eerst wordt door een maatschappeijk werker contact gelegd en vertrouwen opgebouwd. Zo nodig via de hulpverlener, anders met de persoon/het gezin zelf. Wanneer de tijd rijp is, wordt gevraagd of een groep vrijwilligers van Present mag worden ingezet om te helpen met de achterstallige klussen.

Er wordt altijd goed bekeken (in overleg met de hulpverlener) wat het beste is voor de bewoner in zijn/haar situatie. Soms zijn er onderliggende problemen die (eerst) moeten worden aangepakt. Hiervoor is een breed partnernetwerk beschikbaar voor passende hulp of ondersteuning.

Wanneer dit mogelijk is, wordt een afspraak gepland met alle betrokken partijen en kan de klus worden uitgevoerd.

Wat kun je verwachten als vrijwilliger?

Denk aan de volgende soorten klussen:

• Schoonmaak woning;
  • Schilderen/sauzen/behangen;
  • Tuinonderhoud/snoeiwerk;
  • Kleine sloopwerkzaamheden;
  • Opruimen woning/tuin;
  • Afvoer van afval/grofvuil;
  • Kleine reparaties.

In het aanmeldingsformulier kun je aangeven wat voor soort klussen het beste passen bij jou of jouw groep vrijwilligers.

Wanneer jij je aanmeldt, nemen we contact met je op om de details door te spreken en gaan we verder in op hoe en wanneer je kunt worden ingezet.

Klushulp aanbieden in Elburg

Wil jij je hulp aanbieden als persoon of als groep?

MELD JE AAN

Vragen over dit project? Neem contact op met onze coördinator.

Klushulp Elburg wordt mede mogelijk gemaakt door:

Over VSBfonds
VSBfonds ondersteunt initiatieven van en voor iedereen die actief wil meedoen aan de samenleving. In de vorm van donaties, praktische kennis en netwerken. Het fonds wil bijdragen aan de zelfredzaamheid en samenredzaamheid in ons land. Door sociale en culturele projecten te steunen en door studiebeurzen te verstrekken. Zodat iedereen zijn of haar plek krijgt in onze diverse samenleving en kan groeien, leren en leven met én dankzij elkaar. Vandaar het motto van het fonds: ‘Iedereen doet mee’.