Acties

ouderen
Periode:
oktober 2022

Gezellig samen bezig zijn met anderen, dat kan vanaf november elke woensdagmiddag in het clubhuis van SV Olympia '25 aan Kininelaantje 11, Hilversum. Op woensdag 12 oktober en op 26 oktober 2022 staan er twee speciale kennismakingsmiddagen op het programma, compleet met lunch, twee sportdemonstraties en een drankje. Deelname is gratis voor alle ouderen, en dat blijft het voorlopig ook. Lijkt het u gezellig om mee te doen en misschien wel vaste deelnemer of vrijwilliger te worden bij De Derde Helft, dan mag u deze kennismaking niet missen!

Klik op deze link om u aan te melden voor een van beide middagen, of gelijk voor allebei.

De aftrap op 12 en 26 oktober

Het programma van De Derde Helft op woensdag 12 oktober is inmiddels bekend:

• 12.30 uur ontvangst met koffie en thee en uitleg over het programma
  • 13.00 uur gezamenlijke lunch
  • 14.00 uur workshops jeu de boules en/of walking football
  • 15.00 uur de 'na-zit' met hapje en drankje
  • 16.00 uur einde

Op 26 oktober is er een vergelijkbaar programma, met weer twee nieuwe activiteiten.

Vooraf aanmelden

Alle ouderen uit Hilversum zijn welkom bij De Derde Helft en deelname is gratis. Maar wees er op tijd bij, want het aantal deelnemers is beperkt. Neem voor meer informatie contact op met Present Hilversum via info@presenthilversum.nl of 06-25093187.

Wekelijks vanaf november

Het plan is om De Derde Helft, bij voldoende enthousiasme, vanaf november wekelijks voort te zetten op de woensdag van 14.00 tot 16.00 uur. De Hilversumse ouderen kunnen dan op gezellige wijze in het clubhuis deelnemen aan verschillende activiteiten, zoals sjoelen, samen wandelen, tafeltennissen, jeu de boules of keezen.  Ook is er walking football op het kleine veld. Dat zijn voetbalpartijtjes in kleine groepjes op kunstgras. Eerst een gedegen warming up, daarna lekker voetballen! En veilig, want hardlopen en fysiek contact is uit den boze. Neem wel geschikte schoenen mee en een sportieve outfit waarin je makkelijk kunt bewegen. Douchen is mogelijk na afloop. We starten natuurlijk met koffie en na afloop is er gelegenheid om samen nog een drankje te nemen.

Samenwerkingspartners De Derde Helft

De Derde Helft is een initiatief van Sportvereniging Olympia '25 en Stichting Present Hilversum met medewerking van diverse maatschappelijke partners en mede mogelijk gemaakt door o.a. het Nationaal Ouderenfonds en een diaconaal fonds van de Protestantse gemeente te Hilversum. Het doel van De Derde Helft is de sportkantine een vernieuwde functie geven, namelijk die van een centrale plek waar ouderen elkaar kunnen ontmoeten voor (sport)activiteiten en gezelligheid.