Corona en wat kan jij doen?

16 maart 2020

Corona! We hebben er allemaal mee te maken. Vraag jij je soms ook af hoe je juist nu iets kan doen voor een ander in Hilversum? Ja? Wij ook!  De nieuwe maatregelen raken vooral de ouderen in Hilversum. Eenzame ouderen en kwetsbaren die bang zijn en door de adviezen van de overheid minder bezoek zullen krijgen. Daarom willen wij inspringen waar dat kan.  Stichting Present Hilversum en Versa Vrijwillige Thuishulp Hilversum  hebben krachten gebundeld en samen bedacht hoe we snel en concreet kunnen helpen. En we hebben het volgende bedacht!

Eenzame ouderen en kwetsbare mensen!

Even bellen met een oudere, een kaartje schrijven, een boodschap doen en deze coronavrij afleveren bij een oudere of kwestbare die niet de deur uit durft en een hartverwarmende actie om bijvoorbeeld bij een oudere een mandje fruit te brengen. Wij willen juist nu omkijken naar de ouderen die we in Hilversum kennen en er voor hun zijn, ze gerust te stellen, een luisterend oor te zijn of iets praktisch voor ze te doen!

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig, ben je een hulpverlener of ken je iemand die hulp nodig heeft? Klik dan hier voor alle hulpmogelijkheden in Hilversum.

Wil jij helpen?

Vul dan hieronder je gegevens in. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact op en helpen we jou iemand anders te helpen! Er zijn daarnaast nog veel andere mogelijkheden om te helpen:

• Iemand in de buurt helpen: Misschien is er iemand in jouw straat die je hulp goed kan gebruiken, dan kan je dit kaartje downloaden, invullen en bij je buurman of buurvrouw in de bus doen.
  • Kaartje aan Goozicht: Schrijf één of meerdere briefkaarten of maak een tekening voor een bewoner en doe deze elk in een blanco envelop. En zet op de linkerhoek van de envelop: Kaarten voor bewoners.Stuur het geheel op naar:  Amaris Gooizicht, Paulus van Loolaan 21, 1217 SH Hilversum
  • Ziekenhuis patiënten een kaartje sturen: Je kan via de website van Tergooi een kaartje sturen.
  • De voedselbank helpen: De voedselbank kan nu extra steun goed gebruiken. Je kan ze steunen met een donatie

O ja, heb je echt een super leuk idee, laat het ons horen op info@presenthilversum.nl misschien kunnen we het samen mogelijk maken!

Of schrijf een kaartje aan je buurman of buurvrouw: