Verhalen

Teamdag Achmea bij zorgcentrum Eemeroord

"de perfecte manier om teambuilding en iets goeds doen voor een ander te combineren"

Even heel iets anders dan bowlen, een escaperoom of bonbonworkshop als teamuitje. Op 4 oktober hadden medewerkers van Achmea een maatschappelijke teamdag in samenwerking met Present Hilversum bij zorgcentrum Eemeroord van Sherpa in Baarn. In dit zorgcentrum krijgen jongeren met een verstandelijke beperking begeleiding en verzorging.

Niet vanzelfsprekend

Het team van de dagbesteding van Sherpa had een veelzijdig programma bedacht met actieve, creatieve en sociale activiteiten. Zo werden er, helemaal passend bij Dierendag, egeltjes geknutseld met de jongeren, konijnenhokken schoongemaakt bij de kinderboerderij bij Amerpoort, en liepen de medewerkers lekker samen met jongeren in rolstoel buiten het vogeltjespad. Esther, medewerker van Achmea zegt hierover: “Voor ons ook een besefmoment dat dit niet zo vanzelfsprekend is. Vijftien jongeren die even van het zonnetje willen genieten, betekent ook minstens vijftien vrijwilligers om te helpen met de begeleiding van de rolstoelen. Gelukkig was het weer prachtig en konden we er met elkaar een mooie middag van maken.”

De tweede helft van de middag werden de handen nog even flink uit de mouwen gestoken voor het opruimen van de dagcamping op Eemeroord: een groot tentenkamp waar in de zomer veel feestelijke activiteiten hebben plaatsgevonden. Met een grote groep was dit zo gepiept.

Waardering en dankbaarheid

Esther: “We hebben genoten van deze mooie middag en hopen hier zeker een jaarlijks teamuitje van te gaan maken. Het is de perfecte manier om teambuilding en iets goeds doen voor een ander met elkaar te combineren. De waardering en dankbaarheid bij alle zorgverleners en jongeren was fantastisch!”