Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

AANMELDEN ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

AANMELDEN ALS INDIVIDU

Samen voor Elkaar

Enthousiaste Nijmegenaren en inburgeraars steken samen de handen uit de mouwen om anderen te helpen.

Aanmelden kan hier

Leefbaar thuis

Armoede kent veel gezichten in Nederland. Een veel voorkomende, schrijnende situatie is de verwaarlozing van de woonomgeving van kinderen. Lees meer >>

Wil jij het komende half jaar één of enkele dagdelen vrijmaken om een gezin in Nijmegen te helpen om het huis meer op orde te krijgen? Ben je handig in het schilderen of behangen van een kinderkamer? Je kunt je ook als groep opgeven, met je team, met vrienden of met je gezin.

Doe mee!

MEER NIEUWS >>

Stichting Present Nijmegen heeft 6 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Nijmegen

Mevrouw kijkt met een moedeloze blik naar buiten “mijn tuin staat zo vol, ik kan dit niet zelf bijhouden”.
6 Vrijwilligers, uit dezelfde wijk, wilde mevrouw wel helpen. Ze verenigde hun krachten en gingen op een mooie herfstdag aan de slag in de tuin van mevrouw.
Er werd hard gewerkt. Diverse bomen werden omgezaagd, de grote heg werd gesnoeid en de pergola in het midden van de tuin werd weggehaald.
Ook in de voortuin werden bomen omgezaagd en gesnoeid. Al het groenafval werd meteen afgevoerd naar de DAR.
Er ontstond veel ruimte in de tuin en er scheen weer (zon)licht in de woonkamer.
Mevrouw bedankte de vrijwilligers door ze te trakteren op een heerlijke lunch met eigen gemaakte soep.
“Nu kan ik eindelijk weer genieten van mijn tuin! Wat is het mooi geworden, ik ben zo blij!”

2 weken geleden

Dispuut MANNA bezorgt bewoners van Meerzorg een mooie avond.

Op donderdagavond 15 november 2018 waren Auke en Verena van dispuut MANNA van studentenvereniging De Navigators present bij IrisZorg op de afdeling Meerzorg.
De bewoners hebben weer genoten van alle aandacht. Er kon worden gesjoeld, er was ruimte voor mens-erger-je-niet en zeker ook voor de nodige gesprekjes. De avond werd afgesloten met Sinterklaasliedjes. De bewoners van Meerzorg wachten vol verwachting af.
Auke en Verena, dank voor deze prachtige avond. De bewoners hebben weer genoten!!

4 weken geleden

Dispuut MANNA bezorgt bewoners van Meerzorg een mooie avond.

Stichting Present Nijmegen heeft 5 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Nijmegen

"Ik dacht dat er allemaal oude mensen zouden komen."

Samen met de hulpverlener stonden we te wachten op de groep vrijwilligers die dinsdagmiddag 13 november kwam helpen bij een vrouw die een nieuwe start kon gaan maken in haar nieuwe appartement. Er moest nog heel wat gebeuren!

Nadat ze de deur geopend had en de vrijwilligers naar binnen zag komen, keek ze ons aan en zei: "Ik dacht dat er allemaal oude mensen zouden komen."

Deze groep JONGE vrijwilligers hebben haar geholpen met lampen ophangen, gordijnrails bevestigen en laminaat leggen. Terwijl zij bezig waren werden zij verwend met koffie en door de hulpontvanger zelf gemaakte cake.

Hartelijk dank voor jullie inzet en dank voor de gastvrijheid.

4 weken geleden

Stichting Present Nijmegen heeft 4 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Nijmegen

Op een zonovergoten zaterdag in November hebben deze dames zich ingezet voor Present. De voortuin is onkruidvrij gemaakt en opnieuw betegeld. De tuin ziet er strak uit en er is weer genoeg plek voor de drie-wielfiets van mevrouw. Het was een mooie dag. Dierenambulance Nijmegen e.o., bedankt voor het lenen van de aanhanger! ... Lees meerBekijk minder

1 maand geleden

Load more

Vrijwilliger "Onze tijd was goed besteed. We hebben letterlijk en figuurlijk ruimte in iemands leven mogen creëren!"