Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

AANMELDEN ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

AANMELDEN ALS INDIVIDU

Samen voor elkaar

Integreren in een nieuwe samenleving en cultuur is niet eenvoudig. Het contact met Nederlanders is van groot belang om een nieuw leven op te kunnen bouwen in de Nederlandse samenleving. Met het project ‘Samen voor elkaar’ willen we een verbinding tot stand brengen tussen Nederlanders en nieuwkomers in Nijmegen.

Aanmelden kan hier

Leefbaar thuis

Armoede kent veel gezichten in Nederland. Een veel voorkomende, schrijnende situatie is de verwaarlozing van de woonomgeving van kinderen.

Wil jij het komende half jaar één of enkele dagdelen vrijmaken om een gezin in Nijmegen te helpen om het huis meer op orde te krijgen? Ben je handig in het schilderen of behangen van een kinderkamer? Je kunt je ook als groep opgeven, met je team, met vrienden of met je gezin.

Doe mee!

Dispuut Thaleia voor de laatste keer bij de afdeling Meerzorg van IrisZorg.

Op dinsdagavond 3 juli 2018 waren Joëlle, Nienke en Vera van dispuut Thaleia van studentenvereniging de Navigators voor de laatste keer present op de afdeling Meerzorg van IrisZorg. Dit dispuut houdt helaas op te bestaan en zal volgend studiejaar niet meer terugkeren op Meerzorg.
Maar wat hebben zij voor een prachtig jaar gezorgd op Meerzorg.
Voor alle studenten van dispuut Thaleia die het afgelopen studiejaar present waren op Meerzorg, heel veel dank voor de enerverende, ontroerende avonden die door jullie met zoveel warmte en enthousiasme werden ingevuld.

Over warmte gesproken! Ook dinsdagavond 3 juli 2018 was het weer erg warm, maar dit weerhield de bewoners van Meerzorg er niet van om er met Joëlle, Nienke en Vera van dispuut Thaleia een prachtige slotavond van te maken.
Er werden weer de nodige gesprekjes met bewoners gevoerd, de sjoelbak mocht niet ontbreken evenals het mens-erger-je-niet spel en ook werd er met bewoners een wandeling gemaakt. De mooie avond werd compleet gemaakt met de prachtige zang van Nienke die zichzelf op de piano deed begeleiden. Wat leverde dit veel bewonderaars en traantjes op.
Vanuit de medewerkers van Meerzorg werd als dank voor een geweldig jaar door dispuut Thaleia op gebak getrakteerd en ontvingen de studenten presentjes.
Joëlle, Nienke en Vera, mede namens de bewoners dank voor deze mooie avond. Wat hebben zij weer van jullie genoten!! Wat hen betreft komen jullie snel nog een keer terug!!

1 week geleden

Dispuut Thaleia voor de laatste keer bij de afdeling Meerzorg van IrisZorg.

Maar wat hebben zij voor een prachtig jaar gezorgd op Meerzorg.

Er werden weer de nodige gesprekjes  met bewoners gevoerd, de sjoelbak mocht niet ontbreken evenals het mens-erger-je-niet spel en ook werd er met bewoners een wandeling gemaakt. De mooie avond werd compleet gemaakt met de prachtige zang van Nienke die zichzelf op de piano deed begeleiden. Wat leverde dit veel bewonderaars en traantjes op.

Reageer op Facebook

Lieve, mooie mensen... bedankt voor jullie inzet... ook namens de bewoners van onze afdeling ...juliie inzet een lach op hun gezicht gaf.... jullie aandacht luisterend oor ...of wat muziekspel. Nogmaals bedankt allemaal voor jullie inzet ... Xx🍀👍

Stichting Present Nijmegen heeft 8 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Nijmegen

Op een zonovergoten middag was een enthousiaste groep mensen van de CGKV te Nijmegen present om een tuin en schuur weer piekfijn op orde te maken. Ondanks de hitte werd er hard gewerkt, en het resultaat mag er zeker zijn! De tuin is weer helemaal onkruidvrij, gaandeweg werd de structuur van de tuin weer zichtbaar: borders, een paadje en een terras. De schuur was binnen mum van tijd leeg en intussen werd al het afvoer afgevoerd naar de DAR.

Binnenshuis werd intussen door anderen hard gewerkt: spullen uitzoeken en wat weg kon, werd ook meteen meegenomen naar de DAR.

Het was hard werken geblazen, maar vele handen maken licht werk en aan het einde van de middag konden we tevreden het resultaat zien. De eigenaar van de tuin was dan ook ontzettend dankbaar!

1 week geleden

Dispuut MANNA sluit een pracht jaar bij Meerzorg warm af.

Op donderdag 28 juni 2018 waren Lisa en Rindert van dispuut MANNA van studentenvereniging de Navigators, vooralsnog voor de laatste keer, present op de afdeling Meerzorg van IrisZorg. We hopen dat dit dispuut ook in het komende studiejaar van de partij zal zijn op Meerzorg.
Voor nu, alle studenten van dispuut MANNA die het afgelopen studiejaar present waren bij Meerzorg, heel veel dank voor de enerverende, ontroerende avonden die door jullie met zoveel warmte en enthousiasme werden ingevuld.

Lisa en Rindert hebben er een prachtige laatste avond van gemaakt. Ondanks de bijna tropische temperaturen, wist Lisa een aantal bewoners te verleiden om te gaan sjoelen. En eenmaal achter de sjoelbak aangekomen, ging het er weer fanatiek aan toe.
Rindert zorgde samen met een bewoner voor de muzikale noot. Zij hebben prachtige stukken op de piano gespeeld.
Tussen de sjoelbak en piano door werd er nog met heel wat bewoners een praatje gemaakt.
Het was weer een geslaagde avond. Lisa en Rindert, dank voor de mooie avond en prachtige afsluiting namens dispuut MANNA.
De avond werd afgesloten met presentjes en lovende woorden van bewoners en medewerkers van Meerzorg voor het dispuut MANNA. Dit hebben ze dik verdiend!!

2 weken geleden

Dispuut MANNA sluit een pracht jaar bij Meerzorg warm af.

Load more

Vrijwilliger "Onze tijd was goed besteed. We hebben letterliJk en figuurliJk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"