Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

AANMELDEN ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

AANMELDEN ALS INDIVIDU

Corona & Present

Het corona virus heeft ons leven (tijdelijk) veranderd. Met z’n allen proberen we deze moeilijke tijd zo goed mogelijk door te komen. Juist in deze crisistijd wil Present Nijmegen nog meer de beweging stimuleren waarbij steeds meer mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien.

Wil je weten wat jij kunt doen?

Jaarverslag 2019

Lees hier het volledige jaarverslag.

MEER NIEUWS >>

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Ik overzie het niet meer

Haar achtertuin was bedenkt met een groot zwart zeil. Ze vond het vreselijk, want ze wilde graag weer in haar achtertuin zitten, maar dit vond ze helemaal niks. Ze overzag het niet en wist niet waar ze moest beginnen. Samen met haar hulpverlener dienden ze een hulpvraag in bij Present. Een medewerker ging langs om ter plekke duidelijk te krijgen wat ze precies wilde.

Op vrijdag 22 mei 2020 gingen drie vrijwilligers aan de slag. Het zeil werd weggehaald. Alles wat daaronder zat hebben ze omgespit en ontdaan van wortels. Het terrasje was weer zichtbaar en onkruidvrij. Ook in de voortuin hebben ze wat snoeiwerk verricht. Het lukte mevrouw niet om dat zelf te doen. In een paar uur tijd zag haar tuin er weer heel anders uit.

Melanie, Anne-Louise en Jonathan heel erg bedankt voor jullie tijd en inzet.
... Lees meerBekijk minder

1 week geleden

Reageer op Facebook

Lijkt het jou leuk om deze tuin nog mooier te maken en mevrouw te helpen met een vijvertje en paadjes in de tuin maken? In een paar uur tijd kun je al heel veel betekenen. Laat het ons weten.

Vast met mijn scootmobiel

Ruim een jaar woonde hij in zijn huidige woning op de begane grond. Lopen gaat steeds moeilijker, dus sinds een tijdje heeft hij een scootmobiel. Het vervelende is dat hij telkens vast komt te zitten als hij via zijn achtertuintje naar binnen en naar buiten wil.

Met de begeleider van meneer stemden we af wat er nodig was om er een strak geheel van te maken.

Ivo en Bram Boaz, twee vrijwilligers, wisten hier wel raad mee. Op zaterdagochtend 23 mei 2020 gingen ze al vroeg op pad om meneer te helpen bij het bestraten van zijn achtertuin. De begeleider van meneer had gezorgd voor het ophoogzand en het gereedschap konden we lenen van iemand. Een groot deel van de tegels werd weggehaald en binnen een paar uur kwam er een mooie, toegankelijke achtertuin voor in de plaats.

Een prachtige samenwerking!
... Lees meerBekijk minder

2 weken geleden

Reageer op Facebook

Wat lief van al die mensen

Wat een kanjers!

Fantastisch om zo een verschil te kunnen maken voor iemand. Top wat jullie hebben gedaan 💪🌹

View more comments

Verwenactie van #nxpsemiconductors samen met #presentnijmegen. Veel gezinnen en alleenstaanden verrast met een pakket met lekkers en een plantje. Dank aan alle bezorgers en aan de ondernemers die voor passende lekkernijen hebben gezorgd. Met 1,5 meter afstand kunnen we toch voor een beetje nabijheid zorgen. @ Nijmegen, Netherlands ... Lees meerBekijk minder

1 maand geleden

Reageer op Facebook

Het was even fijn om een opkikker te krijgen hij kwam ook precies op het goede moment

Bedankt voor bloemtjes en al het lekkers namens Hulsen Iriszorg .....(meerzorg)

Load more

Vrijwilliger "Onze tijd was goed besteed. We hebben letterlijk en figuurlijk ruimte in iemands leven mogen creëren!"