Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

AANMELDEN ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

AANMELDEN ALS INDIVIDU

Samen voor Elkaar

Enthousiaste Nijmegenaren en inburgeraars steken samen de handen uit de mouwen om anderen te helpen.

Aanmelden kan hier

Leefbaar thuis

Armoede kent veel gezichten in Nederland. Een veel voorkomende, schrijnende situatie is de verwaarlozing van de woonomgeving van kinderen. Lees meer >>

Wil jij het komende half jaar één of enkele dagdelen vrijmaken om een gezin in Nijmegen te helpen om het huis meer op orde te krijgen? Ben je handig in het schilderen of behangen van een kinderkamer? Je kunt je ook als groep opgeven, met je team, met vrienden of met je gezin.

Doe mee!

MEER NIEUWS >>

Stichting Present Nijmegen heeft 6 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Nijmegen

We willen hier zo graag blijven wonen...

Triest kijken ze naar buiten. "We hadden een prachtige rotstuin met een waterval en mooie vijvers. We kunnen het niet meer onderhouden. Ik heb een hernia gehad en mijn vrouw loopt steeds slechter."

Als we langskomen voor een projectbezoek is er niets te zien van een waterval en de vijvers liggen verscholen onder het groen. De heg is omgevallen door alle begroeiing. Dit kan echt niet. "We zitten graag buiten, maar ik kan er niet eens meer doorheen komen. De poort kan niet meer open en ik ben al een paar keer gevallen", zegt de vrouw van bijna 60. "We wonen hier heerlijk en we willen hier graag blijven."

Met vijf sterke vrouwen gaan ze aan het werk. Twee beginnen met snoeien voorin de tuin en drie beginnen achteraan. Tussendoor krijgen ze versterking van de begeleider, die de hulpvraag bij Present heeft aangemeld.

Na 5 uur is bijna al het groen uit de tuin en kunnen ze weer veilig over het pad naar achteren lopen. Het is nog niet klaar, maar de eerste stap is gezet!

Stoere, sterke vrijwilligers heel erg bedankt!

2 dagen geleden

Stichting Present Nijmegen heeft de omslagfoto bijgewerkt.
Stichting Present Nijmegen

3 weken geleden

Ex-collega's present op de afdeling Meerzorg van IrisZorg.

Op dinsdagavond 14 augustus 2018 waren Anne, Laura en Jos (ex-collega's van IrisZorg) present op de afdeling Meerzorg van IrisZorg.
De bewoners waren blij ze weer te zien en er werd gretig gebruik gemaakt door de bewoners om te sjoelen, te kaarten en een praatje te maken. Een aantal bewoners deed niet actief mee, maar genoten van alle reuring op deze avond.
De medewerkers van Meerzorg maakten de avond compleet met drankjes en versnaperingen.

Anne, Laura en Jos, mede namens de bewoners weer bedankt voor een hele gezellige avond. De bewoners hebben weer genoten van jullie aandacht, grappen en tijd!

1 maand geleden

Load more

Vrijwilliger "Onze tijd was goed besteed. We hebben letterlijk en figuurlijk ruimte in iemands leven mogen creëren!"