Verhalen

Ieder jaar een project!

Deze handige groep steekt ieder jaar de handen uit de mouwen. Hierbij hun verslag:

Zaterdag 17-9-2022 – Vandaag was het tijd voor de jaarlijkse Presentklus met onze brongroep. Dit keer weer een tuinklus.

De weersvoorspelling voor vanmorgen was erg regenachtig, maar we besloten ons daar niks van aan te trekken. Onder het motto van “regen of zonneschijn, een Presentklus is altijd fijn” gingen we met z’n zevenen vol goede moed en zin de strijd aan tegen het vele onkruid en het hobbelige tegelpad.

Er werd ijverig onkruid getrokken, geharkt, geschept, tegels verwijderd, zand gestort etc.

Halverwege de ochtend begon het toch wel even heel hard te regenen. We besloten daarom knusjes te gaan schuilen in de aanhanger met huif en genoten daar ondertussen van de gesprekken, koffie, thee en lekkers. Het duurde maar even of de zon begon weer te schijnen. Tijd om de klus af te maken!
Het tegelpad werd gelegd, nagetrild, de laatste emmers vol onkruid verwijderd en naar de stort gebracht.

Het blijft mooi om te zien hoe een tuin zo kan veranderen in maar een paar uurtjes tijd.
Het waren een paar uurtjes tijd voor een ander die niet de mogelijkheden en het netwerk heeft om deze klus te klaren, maar ook een paar uurtjes van gezellig samen zijn met elkaar. Op verschillende manieren verbindend dus. Dat maakt het altijd zo mooi om te doen. Zo fijn om samen een ander te kunnen helpen!