Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Steun ons

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in de Noordoostpolder het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Present in de Coronacrisis

Het zijn onwerkelijke en zorgelijke tijden voor ons allemaal. Gelukkig zien we veel mooie initiatieven ontstaan waarbij mensen omzien naar elkaar. Een boodschap doen voor mensen die ziek zijn of thuis moeten blijven, een luisterend (telefonisch) oor, aanbod om op kinderen te passen van mensen die moeten werken in vitale beroepen etc. Prachtig om te zien!

Als Present dragen we graag bij op een manier die aanvullend is op deze initiatieven, zoals we dit altijd al doen. We denken aan cliënten van hulpverleners die niet zo makkelijk toegang hebben tot hulp, door wat voor reden dan ook, maar die dit wel hard nodig hebben.

Er zijn mensen die hulp niet geregeld krijgen via de bestaande kanalen zoals Facebook en het Rode Kruis, bijvoorbeeld omdat ze de taal niet goed spreken, geen Facebook/ WhatsApp hebben en of de (sociale) vaardigheden niet hebben om het zelf te regelen. Juist voor die mensen willen we graag samen met jou hulp organiseren.

Van hulpverleners (hulpverleners, wijkteams, zorginstellingen, etc.) ontvangen we namen, adressen en de hulpvraag van de kwetsbare mensen die het de komende tijd nog lastiger krijgen dan ze al hadden (ouderen, mensen met een verstandelijke beperking die nu niet meer naar de dagbesteding gaan en zich thuis zorgen maken). We gaan voor digitale ontmoetingen in de vorm van een appje, een telefoongesprek, hond uitlaten of het doen van boodschappen zodat ze weten dat anderen aan hen denken (en voor hen bidden).

Voorbeeld activiteiten:

• Boodschappen doen
  • Boodschappenpakket (inclusief spelletjes) weggeven.
  • Kaartjes sturen
  • Even bellen / skypen / WhatsApp
  • Spelletje doen via mobiel / internet
  • Bidden voor rust
  • Tuin even opknappen, ramen lappen (met 1 of 2 personen)
  • Hond uitlaten
  • Bosje bloemen voor de deur leggen
  • Medicijnen brengen

Wil jij je inzetten voor deze extra kwetsbare mensen? Je kunt een specifiek aanbod doen. Als we een hulpvraag hebben die past bij jouw aanbod, dan koppelen we jou aan de hulpontvanger en diens hulpverlener. We begeleiden het contact zo goed mogelijk.

Als je hulp wilt bieden, kun je dat melden via dit formulier. Aanmelden kan als groep en individueel.

Na de crisis spreken jullie een keer af om met de hulpontvanger een echte ontmoeting te hebben.

NB: Bij alle hulp die jij en wij bieden vragen we om zeer zorgvuldig de richtlijnen (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19) van de Rijksoverheid te volgen.

En heb je vragen vooraf, tijdens of na je inzet neem dan contact met ons op!

Wil je als vrijwilliger of hulpverlener weten hoe en/of doe je graag mee, klik hier voor meer info en aanmelden.

En voor alles geldt: pas goed op jezelf zodat er je voor die ander kunt zijn!