Bruggenbouwer Award hervat reis door Winterswijk

11 februari 2022

Wethouder Elvira Schepers heeft 8 februari namens het college van B&W de Bruggenbouwer Award in ontvangst genomen. Gerrit te Lindert en Leo Breukers, vrijwilligers van Present Winterswijk, overhandigden de prijs aan de wethouder. Het is de tweede tussenstop van de reis die de award maakt langs Winterswijkers die zich inzetten voor een mooier en socialer Winterswijk. “De award gaat de komende tijd de reis door Winterswijk verder vervolgen om nog meer mensen en organisaties aan elkaar te koppelen”, legde Anneke van Nierop van Present uit.

Schepers prees Present Winterswijk voor het goede werk dat zij in Winterswijk doet: “Present verbindt zich met allerlei organisaties en samen zorgen ze voor een nieuwe start in iemands leven. Volgens mij is dat het ultieme wat een bruggenbouwer kan bereiken, impact maken in het leven van een individu”. Ze beloofde de award een mooie plek te geven en gaf aan dat het college de award over een aantal weken weer zal doorgeven aan een andere organisatie of persoon.

Betrokkenheid
De reis van de Bruggenbouwer Award is een idee van Anneke van Nierop. Zij won de prijs vorig zomer en wil dit graag vieren door ook andere Winterswijkse bruggenbouwers in het zonnetje te zetten. Het college was nu aan de beurt vanwege hun actieve betrokkenheid bij Present: burgemeester Joris Bengevoord zit in het comité van aanbeveling, het hele college heeft begin februari tijdens een presentproject een Winterswijker geholpen bij het schoonmaken van zijn huis en vijf jaar geleden voerden twee wethouders het allereerste project uit. Daarnaast ondersteunt de gemeente Present ook financieel.

Doe je ook mee?
Wil je net als het college van B&W een brug slaan naar iemand anders? Iemand helpen met een beetje van jouw tijd? Meld je dan nu aan als vrijwilliger alleen of met een groep.