Leerlingen ISK knappen tuin Winterswijkse op

22 juni 2018

Vijf leerlingen van de Internationale Schakelklas (ISK), een docente, twee stagiaires en een vrijwilliger van het Graafschap College Winterswijk verruilden begin juni de schoolbanken voor werken in de tuin. Ze knapten met zijn allen de tuin op van een alleenstaande vrouw die ambulante begeleiding krijgt van HIER zorg. Present Winterswijk koppelde de partijen aan elkaar. “We hebben het project als heel prettig ervaren. De leerlingen aarden beter in een werksituatie dan in de klas”, vertelt een docent na afloop.

Naast het werken in de tuin, kregen de leerlingen ook uitleg over de ambulante dienstverlening van HIER en vertelde de hulpverleenster samen met de bewoonster wat dit voor haar betekent. Door dit samen met elkaar te doen en te delen, ervaarden ze dat vrijwillig iets voor iemand doen heel leuk en zinvol kan zijn.

Bij het afvoeren van het groenafval in de vrachtwagen van HIER, kwamen bij een van de leerlingen herinneringen boven. De vrachtwagen deed hem denken aan zijn vlucht uit zijn vaderland en hij vertelde daardoor spontaan iets over zijn vluchtverhaal. Kortom het was een mooie ontmoeting, waarbij veel werd gedeeld en verbinding met elkaar werd gemaakt.