“Leuk om dit samen met collega’s te doen”

30 mei 2022

Collega’s Misset helpen alleenstaande moeders

“Heel erg leuk om dit samen met mijn collega’s te kunnen doen. Dat we er als team zo vol spirit voor gingen, ondanks het weer. Dat gaf een goed gevoel”. Aan het woord is een medewerker van Misset. Ruim vijftig collega’s van Misset zetten zich eind mei onder de noemer ‘Misset Doet!’ in voor kwetsbare mensen in de Achterhoek. Present Achterhoek organiseerde voor Misset in totaal negen projecten in Winterswijk, Baak, Doetinchem en Toldijk. Present organiseert sinds 2018 projecten voor Misset als onderdeel van hun partnerschap. Dit was de eerste keer dat er projecten in Winterswijk werden opgepakt. De middag hard werken werd tegen de avond gezamenlijk afgesloten met een gezellig samen zijn.

Nieuwe start

In Winterswijk gingen twee groepen collega’s achter de voordeur aan de slag. Present Winterswijk koppelde de vrijwilligers aan deze projecten. De eerste groep hielp een alleenstaande moeder bij het sausen van de plafonds van haar kamer en keuken. De moeder van twee tieners is mantelzorger voor haar moeder en daardoor komt ze er niet aan toe om haar eigen woning op te knappen. De hulp van de vrijwilligers hielpen haar bij het maken van een nieuwe start.

Ruimte voor ontmoeting

Even verderop hielp een tweede groep een alleenstaande moeder bij het opknappen van haar achtertuin. De vrouw heeft een slechte gezondheid en een zware tijd achter de rug. Haar wens was om haar tuin op te knappen op zo’n manier dat ze het zelf makkelijk kan onderhouden. De vrijwilligers gingen voortvarend aan de slag. Ze legden een pad van tegels rondom een stuk tuin aan, staken graspollen af en brachten deze weg en schepten nieuw zwart zand in de tuin voor een plantenperk. De tuin werd geëgaliseerd achter gelaten zodat de vrouw het zelf verder kan afmaken.

Tussendoor werden de vrijwilligers getrakteerd op iets drinken met wat lekkers, waarbij er ruimte was voor ontmoeting. Beide moeders worden ondersteund door Stichting Woonzorg Lojal.

Doe ook mee!

Wil je ook samen met collega’s, vrienden, familie of een andere groep een mede Winterswijker te helpen en zo te ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor een ander? Meld je dan nu aan!