Present Winterswijk beleeft succesvol eerste jaar

21 december 2017

Present Winterswijk heeft in het eerste jaar veel mensen met elkaar verbonden. In totaal werden er tot op heden 35 projecten uitgevoerd, waarbij groepen vrijwilligers door Present werden gekoppeld aan mensen die wel een extra handje of aandacht konden gebruiken. “Geweldige medewerkers, ik geef ze een dikke 10” en “Het was gezellig en het waren harde werkers” zijn de reacties die de laatste vrijwilligers in actie kregen.

Een connectgroep van Life Winterswijk heeft hiervoor op 28 november de huiskamer en keuken gesaust bij een alleenstaande moeder met dochters, die graag hun woning wilden opknappen. Met hulp van de vrijwilligers is dit nu gelukt. Bij een ander project kwam een aantal studenten in actie. Zij knapten de tuin op van een alleenstaande vrouw die dit om gezondheidsredenen niet zelf kon doen. En de Rotary Winterswijk nodigde enkele asielzoekers uit om samen te eten en ervaringen uit te wisselen. Zomaar wat voorbeelden van de laatste weken.

Er staan de komende tijd nog ruim tien projecten in de planning waarbij Present vrijwilligers koppelt aan mensen die hulp nodig hebben. Een van deze projecten is het reeds lopende Kerstengelproject. Binnen dit project zijn vooral jongeren tussen de 12 en 25 jaar ‘Kerstengel’. Zij geven tijdens de adventtijd aandacht aan iemand die dat nodig heeft. Deze aandacht kan bestaan uit een leuke kaart, iets zelfgebakken lekkers, een mooie tekening, enzovoort. In Winterswijk zijn in totaal 46 Kerstengelen aan iemand gekoppeld.

Natuurlijk koppelen wij in 2018 weer groepen vrijwilligers aan hulpvragers. Lijkt het u leuk om u in 2018 als groep in te zetten en op deze manier een unieke ontmoeting te beleven, informeer dan bij ons naar de mogelijkheden.