Vrijwilligers Present bieden helpende hand

21 juli 2022

Verspreid over meerdere dagen hebben vier vrijwilligers van Present een Somalische vrouw geholpen bij het aankleden van haar woning. De alleenstaande vrouw moest verhuizen omdat haar oude woning wordt gesloopt. Haar nieuwe appartement was helemaal kaal. De vrouw woont al langere tijd in Nederland, maar een verhuizing regelen en alle materialen aanschaffen kon ze niet alleen. Haar hulpverlener van het Sociaal Team De Post en de vrijwilligers ondersteunden de vrouw daarom waar nodig en regelden zaken die ze zelf niet kon oppakken.

De vrijwilligers startten met het leggen van laminaat in het appartement. Toen dit klaar was, hebben ze alle wanden van een nieuw behang voorzien. Iedere dag stond er voor de mannen iets lekkers klaar. De vrouw had dit speciaal voor hen gebakken.

Vrijwilligers van het Kluspunt werden ingeschakeld om gordijnrail te monteren en de verhuizing zelf werd gedaan door vrijwilligers van de inburgeringsactiviteiten. Door deze mooie samenwerking heeft de vrouw nu een mooi ingericht huis, waarvan ze haar thuis kan maken.

Doe ook mee!

Wil je ook samen met vrienden, familie of een andere groep een mede Winterswijker te helpen en zo te ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor een ander? Meld je dan nu aan!