Verhalen

‘Nu kan ik weer genieten van mijn tuin’

Zomaar een alleenstaande mevrouw in Winterswijk. Ze is heel blij met haar eigen woning waar ze nu al enkele jaren woont en geniet erg van haar tuintje. Maar door gezondheidsproblemen lukt het haar niet om de tuin bij te houden zoals ze graag zou willen. HIERzorg riep de hulp van Present in. Die had al een groepje vrijwilligers klaarstaan voor deze klus: vier gemeenteraadsleden van de PvdA.  Die deden hun naam eer aan en gingen bij mevrouw aan de Arbeid. Daarbij maakten ze letterlijk vuile handen door onkruid te verwijderen, tegels af te voeren en nieuwe plantjes te poten. Ze deden dit onder begeleiding van de vaste samenwerkingspartner van Present, Jan Bent van Wenninkhof Hoveniers en Groencentrum. Hij maakt op verzoek van Present een gratis ontwerp voor de tuin, levert tegen kostprijs het plantmateriaal en adviseert ter plekke de vrijwilligers. Een ondernemer met hart voor zijn kwetsbare dorpsgenoten!

Een mooie traditie

Voor de PvdA-ers is het doen van een Present-project een jaarlijkse traditie geworden. ‘Het was opnieuw een mooie, gezellige en bovendien zonnige dag’, vertelt een van de raadsleden. ‘We hebben nog even de eerdere projecten die we voor Present deden besproken. Het was ook nu weer prima geregeld, we konden direct aan de slag. En we weten inmiddels hoeveel zo’n dagje inzet betekent voor de hulpvrager. Gewoon mooi om te doen’.

Mevrouw hielp overigens mee waar ze kon en trakteerde de vrijwilligers op drinken en een heerlijke uitsmijter. Na een middagje zweten laten de PvdA-ers een gelukkige mevrouw achter: ‘Nu kan ik weer genieten van mijn tuin’.