Verhalen

‘Waardevolle besteding van onze vrije zaterdagochtend’

Bestuur en team Present helpen alleenstaande moeder

‘Leuk en zinvol project, we hebben het ervaren als een waardevolle besteding van onze tijd’, vertelt een aantal vrijwilligers van Present in de Achterhoek. Een keer per jaar gaat het bestuur en team van Present zelf aan de slag bij verschillende projecten. In Winterswijk hielpen ze onlangs een Syrische alleenstaande moeder van drie jonge kinderen bij het sausen van haar woonkamer en keuken. De moeder zit in een rolstoel, heeft weinig netwerk en geen geld om een schilder in te huren. De smoezelige muren waren een doorn in het oog en daarom klopte haar bewindvoerder aan bij Present Winterswijk voor hulp.

De groep kwam bij binnenkomst meteen in actie. Er werd verf gepakt, trappen gehaald, gaten gedicht, kasten en andere meubilair van de wanden gehaald en doeken op de grond gelegd. Na een korte pauze waarbij de groep nader kennismaakte met de moeder, kwamen de kwasten en rollers tevoorschijn en werden de muren gesaust.

Terwijl de zes vrijwilligers van het bestuur en team de binnenkant opknapten, waren flexvrijwilligers Gerrit, Leo en Paul druk bezig in de tuin. Hier werd door hen de meterslange schutting met Hedera gesnoeid. Tussendoor trakteerde de vrouw alle negen vrijwilligers nog op lekkere Arabische koffie en heerlijke muntthee en was er volop ruimte voor ontmoeting.

Doe ook mee!

Wil je ook samen met collega’s, vrienden, familie of een andere groep een mede Winterswijker helpen en zo ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor een ander? Meld je dan nu aan.