Acties

Zomerpakketten 2024

Wat is een zomerpakket?

Een grote boodschappentas met verrassingen!

De inhoud? Denk bijv. aan zomerspeelgoed, leuke tijdschriften, zonnebrandcrème, een tegoedbon voor een dagje uit. Er wordt ook steeds vaker een ‘belevenis’ in de pakketten gedaan: een aanbod van de samenstellers om samen met het ontvangende gezin naar de speeltuin te gaan, of samen buitenspelletjes doen, of picknicken etc.

De zomerpakkettenactie van Present Parkstad gaat weer van start.

Stichting Present Parkstad  organiseert deze zomer voor de vijfde keer op rij de zomerpakkettenactie.

Voor wie zijn de pakketten bedoeld?

De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen op vakantie gaan en wel leuke dingen kunnen ondernemen. De zomerpakketten zijn voor die gezinnen waar weinig ruimte is om leuke dingen te doen. Met een zomerpakket wordt de zomer een beetje zonniger.

Hoe werkt het?

• De school van een kind geeft ons een tip waar een pakket op zijn plaats is. De ouders/verzorgers, krijgen dan een brief van ons, via de school. Zij beslissen zelf of ze een pakket willen, en ze geven zelf alle gegevens door, zoals naam, adres etc.
  • Present Parkstad zoekt mensen die het leuk vinden om samen met ons een pakket te vullen voor een gezin. Wij zorgen voor een basispakket, de vrijwilligers vullen de tas verder. Ze weten naar welk gezin het pakket gaat en vullen het verder aan. Per pakket wordt gekeken naar wat wenselijk/mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers
  • De vrijwilligers brengen het pakket naar de gezinnen.

De pakketten worden uitgedeeld in de eerste week van de zomervakantie. Iemand die zich aanmeld, krijgt een mail met meer informatie.

Toch eerst nog wat vragen? Bel onze coordinator. 06 8145 12 95

Doe je mee?

aanmelding zomerpakketten aktie 2024

vrijwilligers geven zich op om mee te doen met de zomerpakketten aktie