Aanmelden als vrijwilliger

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

Een nieuwe start na het coronajaar!

We doen waar mogelijk weer onze “normale projecten”.

Voor alles geldt: houdt je aan de richtlijnen van de overheid

Pas goed op jezelf zodat er je voor die ander kunt zijn!

Hulpvraag aanmelden

Bent u hulpverlener,

en wilt u een hulpvraag aanmelden ?

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.
Type: OAuthException

Present Parkstad, WorldServants en de buurttuin hebben samen een geweldige productieve tijd gehad!
Niet alleen voor de buurttuin zelf, ook voor de wijk!
... Lee meerSee Less

2 months ago
Bij de Buurttuin voelt zich dankbaar.
Bij de Buurttuin

Bedankt

In april zijn we gestart met het opruimen van de cultuurweide waarna de Gemeente Heerlen het gebied heeft geëgaliseerd en ingezaaid met gras. Nadat we het podiumhuisje klaar hadden, heeft www.Lindersalz.nl aan Domi vakkundig les gegeven in het bewerken van zink en vervolgens de dakgoten gesponsord.
Om alles überhaupt klaar te krijgen hebben we financiële hulp mogen ontvangen van Gebrookerbos en Frisse Wind Heerlen. De lieve mensen van deze fondsen hebben ons ontzettend geholpen. Een van onze eerste ideeën was het “Duurzaam Pallet Project” waarbij er met z.g. houten wegwerp pallets meubels, insecten hotels en vogelhuisjes worden gemaakt. Inmiddels is ook de gehele buitenkeuken en bühne van deze pallets gemaakt. We krijgen deze pallets helemaal gratis van de firma www.vriesveem-deberg.nl. Op 8 juli heeft het familiebedrijf www.hobbyserresstappaerts.be onze kas van 9 x 6,5 mtr. bijzonder vakkundig en snel geplaatst en op 9 juli komt De Buurttuin met een reportage op de regionale tv zender www.l1.nl .
De voorbereidingen op het bezoek van World Servants zijn dan in volle gang. Samen met Stichting Present Parkstad gaan we aan de slag met het programma voor 10 dagen met 11 jongens en 15 meiden tussen 16 en 23 jaar. Er zijn veel materialen nodig om de bouw af te kunnen maken waarmee de jongeren aan de slag gaan. Onze vriend Rich van Rich Car Cleaning heeft ons een bus ter beschikking gesteld voor het vervoer. Ondertussen brengt de buurtregisseur Susan Hurenkamp ons op het idee om een sticker te maken met “I Love De Buurttuin”. Onze buurman John van Printstudio Parkstad neemt deze taak op zich en het resultaat is geweldig. Op 6 augustus arriveren de lieve mensen van World Servants en het programma gaat van start. Scouting Pytheas heeft voor alle benodigde tenten gezorgd en ook tafels, banken, potten en gasstellen ter beschikking gesteld. Voor het eten danken we o.a. Friture de valk en Pizzeria Rami maar de culinaire kunsten van onze buurvrouw en gastvrouw Mia overtroffen alles!
Onze toegangspoort is dankzij Dazetwo een prachtig kunstwerk geworden en een grote aanwinst voor de buurt. We ontvangen een leuk bezoek van wethouder Adriane Keulen die de jongeren van harte welkom heet in onze mooie gemeente Heerlen.
De kinderen van The Move, komen op 10 augustus een bezoek brengen aan De Buurttuin waar ze een lekker ijsje krijgen en leuke spelletjes doen met World Servants. Lex van Moorsel van L1 komt een kijkje nemen voor een leuke reportage op TV. Kim gaat met een aantal mensen van World Servants, in het kader van Levantogroep Participatie naar Tant Emma in Hoensbroek om daar als bandcoach een leuke muzikale middag te creëren. Er is een leemoven gebouwd dankzij onze eigen Limburgse Buurttuin leem. Op zondag 15 augustus volgt het afscheidsfeest waarvoor Bert Gillissen een gigantische dolfijn voor de kinderen opblaast en Het Het Droomijsje voor de ingang parkeert met heerlijke ijsjes. De komische goochelaar Fiasco maakt er een feestje van op de splinter nieuwe bühne. Een prachtige periode van opbouw met als dank van ons een cadeautje met spulletjes van o.a. Heerlen Illustrated en zaadjes van eetbare bloemen. Dank aan alle tuinders en buurtbewoners die spontaan hun hulp en culinaire kunsten hebben aangeboden. En tot slot bedanken we Amy die dienst deed als luchtalarm.

De Buurttuin
... Lee meerSee Less

2 months ago

Comment on Facebook

dank aan iedereen die meedeed!

View more comments