Acties

Vrijwilliger voor Boekbezoek

Aanmelden als vrijwilliger voor Boekbezoek

Present Alkmaar en Bibliotheek Kennemerwaard zoeken vrijwilligers die op bezoek willen gaan met een boek! Er is een groep Alkmaarders met een beperkt sociaal netwerk die niet (meer) de middelen hebben om naar buiten te gaan en/of activiteiten bij te wonen. Met dit project brengen we de activiteit bij ze thuis door verhalen voor te lezen. De vrijwilliger haalt een boek naar wens van beide partijen op bij Bibliotheek Kennemerwaard, gaat bij de door ons gekoppelde Alkmaarder op bezoek en leest zo’n half uur voor uit het boek (of langer/korter natuurlijk als de wens daar is!). De hulpontvanger kan heerlijk luisteren naar de vrijwilliger, er is ruimte voor gesprek en er kan samen gezellig een bakje koffie of thee gedaan worden. Je kan met dit project echt iets betekenen voor een ander!

Present en bibliotheek Kennemerwaard koppelen je graag aan een Alkmaarder die het Boekbezoek op prijs stelt.

Ben jij de enthousiaste en betrokken vrijwilliger die we zoeken? Meld je dan via het formulier onderaan deze pagina!

Belangrijke zaken op een rij

• Traject van 6 weken
  • Vrijwilliger wordt ingeschreven bij Stichting Present Alkmaar en bij koppeling wordt de Present werkwijze met maatwerk toegepast
  • VOG vereist van alle vrijwilligers