Actie Zomerpakket

In 2024 organiseren we als Present Deventer voor de 7e keer Actie Zomerpakket!

Een zomerpakket is bedoeld om de zomertijd voor gezinnen die het niet breed hebben en voor wie de zomer niet zo’n leuke periode is, nèt een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door (Present) vrijwilligers.

Hoe werkt het

• Je kunt met je gezin, een groep of alleen een zomerpakket samenstellen. We hebben aan de hulpverleners doorgegeven dat een pakket een waarde heeft van tussen de € 25,- en  de € 50,-.
  • Wat je er in kunt doen? Denk aan bonnen voor ijsjes, zomerspeelgoed, entreekaartjes voor het zwembad, leuke tijdschriften etc. Totale waarde tussen de € 25,- en € 50,-. Maar je kunt misschien nog wel meer met een pakket door creatief te zijn en een bedrijf of winkel te vragen je te sponsoren (zwembad, ijsboer, speelgoedwinkel etc.). In de afgelopen jaren is dat de samenstellers die dat probeerden steevast gelukt. De meeste mensen vinden een zomerpakkettenactie een heel sympathiek idee!;

Aanmelden om een zomerpakket te maken

• Mensen die een pakket willen samenstellen kunnen zich online bij ons aanmelden maar doe het voor 31 mei 2024;
  • Jullie worden daarna gekoppeld aan een gezin. Waar mogelijk kijken we of dat zoveel mogelijk in je eigen buurt kan.
  • In week 25 (17 juni-21 juni) zullen we jullie updaten met de gegevens van het gezin voor wie je het pakket mag samenstellen. Inclusief informatie over het gezin, wat jullie helpt om het gezin te verrassen met iets dat bij hen past;
  • Ook ontvangen jullie dan tips voor het samenstellen / langs brengen etc.
  • Het is de bedoeling om het pakket vlak voor de zomervakantie (week 29 – 15 t/m 19 juli) bij het gezin langs brengen;

Aanmelden van een gezin dat een zomerpakket kan gebruiken

• Hulpverleners of andere verwijzers kunnen een (éénouder)gezin met kinderen (tot 18 jaar) en met minimaal nog één kind op de basisschool, bij Present aanmelden voor actie Zomerpakket
  • Periode: Opgeven kan tot 31 mei 2024. Dit zodat de groepen vrijwilligers de tijd hebben om de pakketten samen te gaan stellen. In de week voor de zomervakantie worden de pakketten bij de ontvangers thuisbezorgd.
  • Persoonlijk contact: de vrijwilligers gaan het zomerpakket persoonlijk langs brengen bij het gezin thuis, in de week voor de zomervakantie. Zo krijgt deze actie een persoonlijk tintje!

Help je mee om de zomer voor zoveel gezinnen een beetje zonniger te maken? We zien je reactie graag tegemoet!