Cheque 1.250 euro van Gevana Financieel Advies en Nh1816

17 juli 2020

Nelly de Vries en Josefien Nahuis hebben donderdag 16 juli een cheque van van € 1.250,- ontvangen van Gerbrand van Aalst van Gevana Financieel Advies. We kregen de cheque als bijdrage voor onze activiteiten tijdens de coronacrisis. Het is een gezamenlijke donatie van het lokale financiële advieskantoor Gevana Financieel Advies en Nh1816 Verzekeringen.

Aandacht kwetsbare mensen

Present Doetinchem startte tijdens de coronacrisis een aantal acties. We zetten vrijwilligers in voor telefonisch en online contact (voor langere periode) met mensen die door de COVID-19 maatregelen in een sociaal isolement raakten. We zorgden en zorgen ook nu nog voor leuke attenties en een moment van aandacht voor kwetsbare inwoners en stelden speelgoed/anti-verveel-pakketten samen voor kinderen in gezinnen die minder te besteden hebben en zich geen uitjes of vakantie kunnen veroorloven, vooral in deze moeilijke tijd. We werken hiervoor samen met lokale hulpverleners omdat zij weten welke mensen en gezinnen wel een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. Wij zijn erg blij met en dankbaar voor deze mooie donatie: “Wij hopen dat we de komende tijd nog meer mensen en kinderen kunnen verrassen met een extra moment van aandacht, een leuk cadeau of speelgoed.”

Gevana wil iets terug doen
Voor Gevana Financieel Advies is Present Doetinchem een dankbaar goed doel om te steunen. Eigenaar Gerbrand van Aalst legt uit: “In onze branche hebben we dagelijks te maken met de financiële planning van onze relaties. Gelukkig gaat het met veel gezinnen in onze omgeving goed. We realiseren ons echter ook dat een grote groep mensen het financieel zwaar heeft. Present Doetinchem helpt die doelgroep die het zo hard nodig heeft en wij helpen op deze manier hun vrijwilligers.”

Nh1816: bijzondere tijden vragen om bijzondere initiatieven
Voor deze donatie deed Gerbrand met succes een beroep op partner in particuliere schadeverzekeringen Nh1816. Deze verzekeraar heeft een fonds geopend om initiatieven te ondersteunen voor mensen die tijdens de coronaperiode zijn gedupeerd. “De samenleving heeft het in deze tijden van het coronavirus zwaar. Als coöperatieve verzekeraar willen we de kwetsbare mensen en maatschappelijke projecten een steuntje in de rug bieden, samen met adviseurs als Gevana Financieel Advies en onze verzekerden”, vertelt Dorine van Basten, bestuurslid Coöperatie Nh1816.

“Wij hebben daarom een budget van 200.000 euro vrijgemaakt om steun te bieden waar die nú het hardst nodig is. Dat is waar Nh1816 voor staat: we verzekeren met oog voor de wereld om ons heen en zetten samen de schouders onder sterke maatschappelijke initiatieven. We zorgen voor elkaar.”